۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۷۰۸۳۰
شعار فاطمیه ۹۹ اعلام شد؛

این روزها دستی به سمت ذوالفقار است

این روزها دستی به سمت ذوالفقار است
جامعه ایمانی مشعر پس از بررسی‌هایی، شعار «این روزها دستی به سمت ذوالفقار است» به‌عنوان شعار مشترک جامعه محبان ‌اهل‌بیت(ع) و هیئات در ایام فاطمیه ۹۹ انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، درآستانه «ایام فاطمیه» پس از اولویت‌سنجی محورهای‌‌ محتوایی و هم‌اندیشی جامعه ‌فعالان ‌هیأت، شعار «این روزها دستی به سمت ذوالفقار است» به‌عنوان شعار مشترک جامعه محبان ‌اهل‌بیت(ع) و هیئات در ایام فاطمیه ۹۹ انتخاب شد.

از تمام هیأت‌ها و مجموعه‌ها، خواسته می‌شود تا ضمن حفظ شعار و نشان و استقلال‌ خود، در این حرکت جمعی هم مشارکت نمایند و این شعار را در حاشیه تولیدات، تبلیغات و فضاسازی هیأت درج کرده و در محتوای هیأت مدنظر قراردهند.

گفتنی است که شعار «فاطمیه فصل بیعت با علی است» برای سال ۹۲، «او ایستاد پای امام زمان خویش» ۹۳ و ۹۴، «با ولایت تا شهادت» ۹۵ و ۹۶، «با رمز یا زهرا حماسه آفریدیم» سال ۹۷ و «مدیون لطف مادر این خانواده ایم» شعار فاطمیه سال ۹۸ بود.

شایان توجه است که رسم انتخاب و اعلان شعار درتاریخ اسلام رشته بلندی دارد که سررشته‌های آن را باید درجنگ‌ها و غزوات رسول خدا (ص) جست؛ چنان‌که از امیرالمؤمنین (ع) نقل شده شعار مسلمانان درجنگ بدر «یا منصور أمِت» بوده است. درکنار این شعار‌های عمومی رجزخوانی‌های اصحاب که با اشعار حماسی، خود را معرفی می‌کردند، می‌تواند نمونه‌هایی از شعار‌های صدر اسلام را برای ما تداعی کند.

ارسال نظرات