۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۷۰۸۳۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نماز عمود دین و معراج مؤمن است

نماز عمود دین و معراج مؤمن است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: نماز عمود دین و معراج مؤمن تلقی شده است و اولین وظیفه‌ای است که از مؤمنین درباره آن سؤال می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در سومین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز، خانه، مدرسه و مسجد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در جامعه ما دو نوع تفکر وجود دارد یک نوع تفکر زندگی و اهمیت دادن پیوند به خلق و یک تفکر اهمیت دادن پیوند به حق.

وی افزود: اگر عالم بخواهد عروج پیدا کند با دو بال امکان پذیر است، یکی بال پیوند با حق و بال دیگر بال پیوند با خلق که در منطق قرآن به صلاه و زکات تعبیر می شود و هرکجا صلاه آمد زکات هم آمد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه صلاه همان پیوند با حق و زکات نیز پیوند با خلق است گفت: ذات اقدس ربوبی وقتی به نبی مکرم اسلام از باب امتنان عطیه‌ بی نظیر «اعطیناک الکوثر» را می‌دهد، این دو بال را یاد آوری کرد و فرمود «صَلّ» بلند شو و پیوند خود را با خدا محکم کن و بعد تذکر داد که پیوند خود را با خلق نیز استوار کن.

به گفته وی مهم این است که بدانیم کدام یک از این دو بال نقش اساسی و یا نقش بال راست را دارد و کدام یک نقش بال چپ را دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه برخی خواسته اند پیوند به خلق را محکم‌تر جلوه دهند، افزود: این افراد معتقد هستند عبادت به جز خدمت خلق نیست، اما گروهی نیز عمیق‌تر و دقیق‌تر پیوند به حق را اولویت می‌دانند، چرا که قرآن می‌فرماید، «ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون»، از این رو نماز عمود دین و معراج مؤمن تلقی شده است و اولین وظیفه‌ای است که از مؤمنین درباره آن سؤال می‌شود.

آیت الله سلیمانی همچنین حجت الاسلام والمسلمین قرائتی را عالمی فقیه نه تنها برای کشور بلکه برای تمام مسلمین جهان و از افتخارات شهرستان کاشان دانست و از زحمات ایشان در احیای دو بال صلاه و زکات که نقش محوری را ایفا می کند تقدیر و تجلیل کرد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات