۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۷۰۸۵۱
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مدیر و معاونان جامعه الزهرا:

جامعه الزهرا به مصداق «شجره طیبه» تبدیل شده است

جامعه الزهرا به مصداق «شجره طیبه» تبدیل شده است
مدیر جامعه الزهرا(س)، معاونان و برخی مسؤولان این موسسه علمی آموزشی با آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی به همراه معاونان و مسؤولان جامعه الزهرا (س) با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران دیدار و گفتگو کرد.

جامعه الزهرا (س) مصداق آیه «شجره طیبه» شده است

آیت الله حسینی بوشهری در این دیدار با تبریک سالروز ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) به سابقه دیرینه جامعه الزهرا (س) اشاره کرد و گفت: این موسسه آموزشی پژوهشی با پیگیری بزرگان حوزه و درایت حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و اکنون مصداق آیه «كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِي السَّماءِ» شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فراوانی در جامعه الزهرا (س) انجام شده و در حال انجام است، گفت: گزارش این اقدامات باید برای مردم و نهادهای مختلف ارائه شود تا بیشتر با روند کار و حجم فعالیت‌های صورت گرفته آشنا شوند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس علمیه خواهران خارج از کشور را فارغ التحصیلان جامعه الزهرا (س) راه اندازی کرده اند، اظهار داشت: این یکی از افتخارات جامعه الزهرا است که توانسته انسان‌های متعبدی تربیت کند که خودشان اکنون منشأ خیر و ترویج آموزه‌های اهل بیت علیهم‌السلام در سراسر جهان شده اند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: چه کسی باور می‌کرد که روزی بانوان بتوانند در زمینه مباحث فقهی، کلامی، تاریخی و سایر رشته‌ها آثاری این چنین دقیق و دارای بار علمی ارائه دهند، ولی به لطف مجموعه‌ای فاخر مانند جامعه الزهرا (س) اکنون به این رشد رسیده‌اند و به لطف خدا و با مدیریت فردی فاضل، خدوم و روشنفکر مانند حجت الاسلام والمسلمین مدنی این راه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پایان با تبریک مجدد سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) ایشان را مظهر صبر و پایداری عنوان کرد و بیان داشت: همانطور که صبر و استقامت حضرت زینب (س) الگوی ماست، اهداف بلند ایشان نیز سرلوحه ما در کارها است.

تحصیل ۲۲ هزار طلبه ایرانی و ۲ هزار طلبه غیرایرانی با فعالیت حدود ۷۰۰ استاد در جامعه الزهرا

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا با ارائه گزارشی  از فعالیت‌های این موسسه آموزشی گفت: با وجود شرایط کرونا همه فعالیت‌های علمی آموزشی این مرکز به صورت مجازی و غیر حضوری در حال انجام است و تلاش شده تا هیچ یک از برنامه‌ها به دلیل کرونا و مشکلات مالی تعطیل و لغو نشود.

وی با اشاره به اینکه جامعه الزهرا (س) در جریان کرونا از معدود مراکز آموزشی بود که با وجود نبود زیرساخت‌های مناسب، برنامه‌های کلاسی، امتحانات و آزمون‌ها را با کمترین مشکلی برگزار کرد، گفت: همت همکاران در بخش‌های مختلف، ضعف زیرساخت‌ها را تا حدود زیادی جبران کرد.

مدیر جامعه الزهرا (س) با اشاره به مشکلات بودجه ای این موسسه علمی آموزشی اظهار داشت: با این وجود سال گذشته از همه ظرفیت پذیرش استفاده و آزمون ورودی و مصاحبه‌ها با دقت و به خوبی انجام شد و امسال نیز بر اساس موافقت هیات امنا دو هزار نفر پذیرش خواهیم داشت.

وی به اصلاح سازمان نفرات جامعه الزهرا اشاره کرد و گفت به دلیل بحث بودجه در حال حاضر از همه ظرفیت استخدامی استفاده نمی‌کنیم که این مساله در کارکرد برخی بخش‌ها خلل ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در پایان با بیان اینکه اکنون ۳ نشریه علمی پژوهشی و ۱۶ نشریه داخلی در گروه‌های علمی تولید می‌شود، برگزاری کتاب سال بانوان به عنوان یک رویداد مهم در حوزه زنان را از اقدامات مهم این موسسه برشمرد و گفت: تحصیل حدود ۲۲ هزار طلبه ایرانی و دو هزار طلبه غیرایرانی با فعالیت حدود ۷۰۰ استاد در بخش‌های حضوری، غیرحضوری و مجازی جامعه الزهرا را به بزرگترین مرکز حوزه ای خواهران تبدیل کرده که استمرار این مسیر نورانی نیازمند حمایت‌های همه جانبه از این موسسه علمی آموزشی و نگاه ویژه به آن است.

همچنین حجج اسلام والمسلمین محمدعلی سجودی معاون آموزشی تربیتی، حسن برزو معاون فرهنگی تبلیغی، هادی فلاحتی مدیر مرکز برنامه ریزی و نظارت و آقای مرتضی محجوبی معاون اداری مالی جامعه الزهرا (س) گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت و بخش مربوطه ارائه کردند./841/د102/ب1

ارسال نظرات