۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۷۰۹۰۸

کینه‌توزی‌های «زم» نسبت به حاج قاسم

کینه‌توزی‌های «زم» نسبت به حاج قاسم
جسارت‌های امثال زم نسبت به بزرگان و غیورمردانی همچون «حاج قاسم» مثال همان مصرع شعر معروف مولاناست که «کِی شود دریا ز پوز سگ نجس؟!»

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از اجرای حکم قانونی روح‌الله زم، برخی مرتبطین وی ضمن طرح ایرادات واهی درخصوص روند قانونی رسیدگی به پرونده نامبرده، تلاش کردند تا از وی چهره‌ای موجّه و مذهبی و وطن دوست ترسیم کنند؛ امری که نادرستی آن با نگاهی به مصاحبه‌ها و مکالمات و رفتار و پست‌های منتشره از سوی زم در کانال آمدنیوز مشخص می‌شود.

جسارت‌های زم نسبت به «حاج قاسم»

در گزارش پیش‌رو، به جسارت‌ها و هتک حرمت‌های زم نسبت به یکی از باارزش‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های ایرانی تمام تاریخ که علاوه بر مردم ایران، همه مظلومان منطقه و همه آزادیخواهان جهان وامدار او هستند، یعنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌پردازیم؛ شخصیت ارزنده و طراز اولی که جان عزیز خود را برای امنیت و آرامش مردم ایران و منطقه فدا کرد و با نیروهای تحت امرش، هیولای آمریکا ساخته داعش را مضمحل گردانید.

البته جسارت‌های امثال زم نسبت به بزرگان و غیورمردانی همچون «حاج قاسم» مثال همان مصرع شعر معروف مولاناست که «کِی شود دریا ز پوز سگ نجس؟!»؛ اما به هر حال عمق ضدیت این عنصر وابسته به بیگانه را با عزت و امنیت و شرف ایرانیان و عاملان این عزت همچون «حاج قاسم» نمایان می‌کند.

اگر نگاهی گذرا به پست‌های توهین آمیز کانال آمدنیوز علیه سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی انداخته شود، متوجه عداوت و خصومت مدیر این کانال یعنی روح الله زم با حاج قاسم خواهیم شد.

در پست‌هایی که توسط زم در آمدنیوز منتشر می‌شد، با وقاحت و بی‌شرمی تمام، زم سرخورده از شکست داعش و ناکامی اربابان آمریکایی و صهیونیستی‌اش در مسلط کردن هیولای داعش بر مردم منطقه، به حاج قاسم جسارت می‌کند.

در مهرماه ۹۸ همزمان با ناآرامی‌های در بغداد، کانال آمدنیوز به دروغ پراکنی علیه نیروهای حشدالشعبی و مقاومت در این کشور که سایه شوم داعش را از سر عراق دور کردند، می‌پرداخت. 

جاعل نیوز، در راستای پروژه‌ای مشخص، با انتشار مطالبی دروغ و جعلی تلاش میکرد، چهره نیروهای مقاومت و بویژه حاج قاسم سلیمانی را در عراق مخدوش کند. 

جاعل‌نیوز در همان زمان با انتشار پستی مدعی شد که سردار قاسم سلیمانی وارد عراق شده است. زم در این زمینه در کانال دروغ‌پراکن خود مدعی شد: «قاسم سلیمانی وارد عراق شد تا قیام مردم عراق را با حشدالشعبی سرکوب کند.»

البته در همان زمان، با انتشار تصاویری از حضور سردار سلیمانی در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) و دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، خبرسازی و دروغ‌پراکنی زم و آمدنیوز علیه فرمانده وقت نیروی قدس سپاه، آشکار شد.

کینه‌توزی روح الله زم از حاج قاسم سلیمانی چنان بود که اذعان رسانه‌های همکار خود مانند بی بی سی فارسی و شبکه سلطنت طلب من و تو به قدرت حاج قاسم و نقش او در نبرد با داعش را نیز نمی‌توانست بپذیرد و به آن ها انتقاد می‌کرد. 

جاسوسی زم به نفع یک سرویس بیگانه

اما زم تنها اقدام به جسارت و توهین به مقام شامخ حاج قاسم نمی‌کرد؛ بلکه برای یک سرویس جاسوسی بیگانه، علیه حاج قاسم و نیروهای تحت امرش که در خط مقدم مبارزه با تکفیری‌ها بودند جاسوسی می‌کرد.

در نخستین جلسه دادگاه زم، مطرح شد که شخصی به هویت سید احمد شمس که واسطه‌ای بین سرویس جاسوسی یکی از کشورهای منطقه و روح‌الله زم بوده، جهت راه‌اندازی یک کانال معاند از طریق زم اقدام می‌کند؛ لذا زم در سال ۹۵ از سحام‌نیوز خارج شد و با سرویس موصوف توافق کرد و کانال معاند آمدنیوز را راه‌اندازی نمود. راه‌اندازی کانال با محتوای ضد امنیتی، معرفی محل طرف‌های درگیر در سوریه، تردد فرماندهان ایرانی در سوریه و به ویژه تردد حاج قاسم سلیمانی برای سرویس مزبور مهم بوده است که امکان صحت سنجی برخی اخبار به وسیله زم صورت می‌گرفت. زم اقرار کرد که به مدت دو سال با این سازمان اطلاعاتی همکاری داشته و ۱۸۷۷ خبر و اطلاعات نهان و آشکار با رویکرد ضدیت با نظام از منابع خود جمع آوری و برای آن ارسال کرده است و به مدت دو سال، هزینه مزدوری به صورت یورو، از طرف نیروهای امنیتی در بارسلون و برلین به او پرداخت شده است.

محمدحسین رستمی فردی است که در یکی از محورهای عملیاتی سوریه حضور داشته و با رژیم صهیونیستی ارتباط جاسوسی برقرار می‌کند؛ او از طریق کانال‌هایی به زم وصل می‌شود و سپس مستقیم به زم اطلاعات جاسوسی از فعالیت‌ها در سوریه ارائه می‌داده است.

در جریان اولین اعترافات روح‌الله زم، مکالماتش با رستمی پخش شد که رستمی در آن مکالمات در حال طلب کردن پول برای اخباری است که برای زم ارسال کرده است.

منبع: میزان
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات