۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۷۰۹۲۹
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مردم اصفهان در شرایط سخت کنونی در کارهای خیر پیش‌قدم هستند

مردم اصفهان در شرایط سخت کنونی در کارهای خیر پیش‌قدم هستند
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد گفت: مردم استان اصفهان روحیه معنوی و الهی و نوع دوستی داشته و حتی در شرایط دشوار کنونی نیز در انجام کارهای خیر پیشقدم هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد با اشاره به نقش خیران اصفهان در کارهای مختلف اظهار داشت: مردم استان اصفهان با روحیه معنوی و الهی خود و با نوع‌دوستی در همه کارهای خیر پیش‌قدم هستند و شرایط سخت کنونی نیز بر کارهای خیر آنان تأثیر منفی نداشته و حتی رونق گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت رفاه زوار افزود: مسیر نجف تا کربلا برای راهپیمایی بزرگ اربعین در فصل‌های مختلف سال آماده سازی شود و با تهیه نقشه مناسب طرحی آماده شود و بدون شک مردم مشارکت خواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه خانه امام جمعه که یک مکان قدیمی است که نیازمند تعمیر و اصلاح است در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با همکاری خیران این مکان، برای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در نظر گرفته می‌شود تا این ستاد مکانی داشته باشد و بتواند فعالیت‌های خود را به خوبی پیگیری کند.

وی اضافه کرد: متأسفانه بودجه‌ای برای بازسازی و نگهداری این مکان وجود ندارد؛ امیدوار هستیم با کمک خیران بتوانیم این مکان را بازسازی کرده و با بهره‌برداری از آن در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گیرد.

رونمایی از درهای حرم حضرت مسلم(ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با ارائه گزارشی از مراحل ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) در نجف اشرف اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان تا کنون 40 در برای حرمین شریفین ساخته است، همچنین نیم ضریح شهدای کربلا در حال ساخت است که یک ایرانی مقیم انگلیس بانی نیمی از آن شده است، درهای حرم حضرت مسلم(علیه‌السلام) آماده است که در جلسه‌ای رونمایی می‌شود.

جعفر عسکری با بیان اینکه طرح بازسازی حرمین شریفین در سامرا بر عهده استان اصفهان و 4 استان دیگر است، افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات 25 میلیارد تومان سهم برای استان اصفهان مشخص کرده است و بسیج با ساختار مردمی خود قرار است نیمی از این مبلغ را جمع‌آوری کند و انتظار داریم سایر خیران نیز بتوانند در این کار پیش‌قدم شوند.

وی گفت: تلاش شده از اجرای کارهای تزئینی پرهیز شود و پروژه‌ها و طرح‌ها بیشتر در عرصه رفاه زائران، خدمت‌رسانی و ایجاد بسترهای مناسب برای زیارت زائران باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان عنوان کرد: طرح بنای نور با همکاری بانک رسالت اجرا می‌شود که در آن نذورات مردم به صورت اقساطی دریافت و به حساب عتبات عالیات واریز می‌شود./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات