۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۷۰۹۶۲

کتاب «زیست مؤمنانه» منتشر شد

کتاب «زیست مؤمنانه» منتشر شد
کتاب «زیست مؤمنانه» شامل آیات کاربردی قرآن کریم به قلم دکتر سیدعظیم قوام توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، در پی بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان سال جاری (۶/۲/۱۳۹۹) و تأکید معظمٌ له بر کاربردی بودن قرآن کریم و ضرورت بهره‌گیری از آیات کتاب الهی در زندگی و چند مثالی که در این زمینه ارائه نمودند، مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت تولید این کتاب را در اولویت کار خود قرار داد.

نویسنده کتاب در ۱۸ فصل و ۶۰ مبحث، آیات کاربردی قرآن کریم را دسته‌بندی و بررسی کرده است. در ابتدای هر فصل توضیح مختصری در خصوص موضوع فصل ارائه شده و در پایان هر فصل نیز مصادیق کاربردی این آیات با توجه به شرایط و مقتضیات زمان و وضعیت انقلاب اسلامی در داخل و در صحنه بین‌الملل، بیان شده است تا ذهن مخاطبان متوجه مشکلات فراروی جامعه اسلامی و راه حل‌های آن با به کاربردن آیات قرآن کریم، بشود. به همین دلیل نام این کتاب «زیست مؤمنانه» گذاشته شده است تا مؤمنان با توجه به این آیات و به کاربردن آنها در زندگی خود، عملاً سبک زندگی و روابط فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود را منطبق با قرآن کریم سازند.

در مقدمه کتاب آمده است:

«قرآن، کتاب زندگی است. زندگی یک جریان مستمر است که هر زمانی، اقتضائات و شرایط مخصوص به‌خود را دارد، لکن اصول و گزاره‌های ثابت و لایتغیری وجود دارد که ارزش‌های بشری و شرایط هر زمان با توجه به آنها تفسیر و توجیه شده و تکلیف‌ها مشخص می‌گردند. قرآن کریم که وحی الهی است گزاره‌های مقدسی را مبنای محاسبات بشری و تفسیر شرایط زمانی، ارائه داده و لذا در هر زمانی، کاربُرد دارد و تکلیف مؤمنان را نسبت به شرایط زمانی خود، مشخص کرده و دستگاه محاسباتی آنان را برای بهترین و عقلانی‌ترین تصمیم، منظم و منسجم می‌نماید.»

این کتاب در ۳۳۲ صفحه رقعی و با قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای سفارش و دریافت پستی کتاب با شماره تلفن‌های ۶۶۴۱۱۱۵۱-۰۹۳۵۲۳۰۰۵۶۴ تماس بگیرند./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات