۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۷۰۹۶۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اهتمام به مسائل دینی و مکتبی نقطه قوت ویژه نیروهای مسلح است

اهتمام به مسائل دینی و مکتبی نقطه قوت ویژه نیروهای مسلح است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اهتمام به مسائل دینی و مکتبی در کنار آمادگی رزمی و دفاعی، نقطه قوت ویژه نیروهای مسلح کشور ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در دیدار فرماندهان و مسئولان تیپ مردم پایه سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان، با اشاره به ویژگی‌های برجسته نیروهای مسلح نظام اسلامی، اظهار کرد: در بین نیروهای مسلح ما افزون بر مسائل نظامی، به مباحث دینی و مکتبی نیز به‌صورت ویژه اهمیت داده می‌شود و این جزء افتخارات ما در دنیا است.

وی خطاب به سپاهیان، افزود: این افتخار است که در جایی خدمت می‌کنید که دین شما هم تبلیغ و ترویج می‌شود و حتی ارزش‌گذاری افراد هم به مقدار مکتبی بودن آن‌ها بستگی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: در بسیاری از جاهای دنیا نیروهای نظامی فقط از تکلیف و وظیفه نظامی خود صحبت می‌کنند؛ اما در مجموعه نیروهای مسلح ما فعالیت نیروها تنها بر اساس وظیفه نظامی نیست؛ زیرا فراتر از وظیفه نظامی از لحاظ فکری و ذهنی نیز اقناع شده‌اند.

وی افزود: همچنین اهل بصیرت و معرفت بودن نیروهای سپاهی بسیار مهم است؛ به‌گونه‌ای که امروز بسیاری از تحلیل‌های شایسته و برتر درزمینهٔ مسائل مختلف کشور توسط فرماندهان سپاه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه موضوع دیگر آماده بودن برای خدمت در همه صحنه‌ها است، تصریح کرد: وقتی انگیزه الهی و مکتبی باشد افراد در همه صحنه‌ها آماده خدمت هستند، حتی اگر عرصه‌ای باشد که در ظاهر فراتر از تکالیف آن‌ها باشد.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به افتخارآفرینی‌های سپاه در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: سپاه در دفاع مقدس و پس از آن درزمینهٔ تسلیحات نظامی، مسائل علمی و سایر بخش‌ها افتخارآفرین بوده و هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: سپاهیان و نیروهای مسلح ما درصحنه دفاع از حرم نیز با اعتقاد و جان و دل ورود کرده و هم مظلومان عراق و سوریه را از زیر سیطره ظلم و داعش نجات دهند و هم از حرم اهل‌بیت (ع) در عراق و سوریه دفاع کردند.

وی تصریح کرد: اگر این جان‌فشانی‌ها نبود بدون شک امروز عراق و سوریه از بین رفته بود؛ زیرا در آن زمان داعش بیش از دوسوم خاک عراق را گرفته و در سوریه هم به مرکز کشور رسیده بود؛ اما مدیریت و فداکاری مدافعان حرم مانع گسترش قدرت و سیطره داعش شد وگرنه امروز در داخل کشور با داعش روبرو شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به اهمیت صبغه و سبقه ولایی بودن ملت ایران، گفت: در زمان مولای متقیان (ع) انسان‌های ولایی بسیار اندک بودند اما مردم ما تفاوت دارند و بهتر از مردم عصر پیامبر (ص) و امام علی (ع) هستند که این موضوع را در نهم دی‌ماه 88 مشاهده کردیم.

وی اضافه کرد: در فتنه 88 هم نوعی قرآن بر سر نیزه کردن انجام شد و عده‌ای که خود را منصوب امام راحل می‌دانستند به آشوب‌ها دامن زدند؛ اما بصیرت مردم همه این مسائل را جمع کرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات