۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۷۰۹۸۹
حجت الاسلام بهرامی:

محبت به مؤمنین برخاسته از محبت خداوند است

محبت به مؤمنین برخاسته از محبت خداوند است
اصفهان - مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: کسی که محبت خداوند در دل داشته باشد به انسان‌های مؤمن هم علاقه مند می‌شود و اهل خدمت به مردم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در درس اخلاق مجازی خود، با بیان اینکه انسانی که برای خداست، درس، خواب، خوراک، روز، شب و تمام زندگی آن را خدا فرا می گیرد، گفت: زمانی که به زندگی ائمه معصومین(ع) نگاه می کنیم باید دقیق متوجه شویم که این ها چگونه شب را مشغول به خداوند سپری می‌کردند با اینکه سخت ترین کار ها را در طول روز داشتند.

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) شب عاشورا نماز شب را ترک نکرد و حتی یک شب از دشمنان فرصت گرفت که با خدا مناجات و خلوت کند و ظهر عاشورا هم به نماز می ایستند و با خدا سخن می گوید.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه ما باید محبت خدا را در وجود خود تقویت کنیم و قلبمان را از محبت خدا سرشار کنیم، خاطرنشان کرد اگر این اتفاق افتاد هیچ چیزی نمی‌تواند ما را به انحراف بکشاند و خیلی راحت از گناه و معصیت می گذریم به راحتی از مقامات دنیای چشم‌پوشی می کنیم از سختی های زندگی برای ما راحت می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: خدا محور شدن نباید در حد حرف باشد بلکه باید دل و قلب انسان خدا محور باشد و خداوند متعال محور گرایش ها و زندگی ما و تنها محبوب ما باشد و انسان اصلاً برای چنین چیزی خلق شده است و اگر به این حد برسیم دیگر نمی توان غایت و نهایتی برای آن در نظر گرفت تا ما را به سر منزل مقصود برساند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه دل مرکز همه عواطف و محبت ها است، تصریح کرد: این محبت و علاقه ما را ناخودآگاه به سمت و سوی محبوب می کشاند و اگر محبوب خدای متعال باشد ما را به کمال خود می کشاند و اگر این اتفاق بیفتد ما هم در زندگی به خلق خدا محبت می کنیم.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اهمیت جاری شدن محبت خداوند در زندگی انسان، اظهار کرد: اگر محبت خداوند داشته باشیم بر مبنای همین محبت به خداوند به انسان مؤمن علاقه مند می شویم و اینکه ائمه اطهار(ع) زندگی خود را صرف مردم می کردند به خاطر همین بوده است، چون که مجذوب به خداوند متعال بودند و خداوند دستور داده است که شما زندگی خود را صرف مردم بکن و در خدمت خلق خدا باشید./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات