۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۷۱۰۰۸
در دیدار علمای شیعه و سنی پاکستان تاکید شد؛

اتحاد اسلامی تنها راه خنثی سازی توطئه های آمریکا و اسرائیل غاصب

اتحاد اسلامی تنها راه خنثی سازی توطئه های آمریکا و اسرائیل غاصب
علمای شیعه و اهل سنت پاکستان با تاکید بر جلوگیری از انتشار مطالبی که بر اساس دروغ، تعصب و شایعه تهیه شده است، اتحاد اسلامی را تنها راه نجات دانستند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی رییس امت واحده پاکستان و هیئت همراه حجج اسلام سید صادق تقوی و محمد عباس وزیری و امجد حسین بوتو از جامعه بنوریه العالمیه شهرکراچی پاکستان مرکز آموزش های دینی اهل سنت این کشور بازدید کردند و آنان مورد استقبال گرم مسئولین و شخصیت های مفتی نعمان نعیم، مفتی فرحان نعیم و اساتید سطوح عالی این مرکز قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در این دیدار درگذشت مفتی محمد نعیم رئیس دانشگاه بنوریا العالمیه را به خانواده اش تسلیت گفت و مسائل جهان اسلام و راه اتحاد اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در این دیدار تلاش برای پایان دادن فرقه گرایی، ناهنجاری های اجتماعی و هماهنگی متقابل بین رهبران شیعه و اهل سنت در پاکستان، تاکید کرد.

رییس امت واحده پاکستان خواهان فعالیت های مستمر و سازمان یافته برای تقریب بین مراکز علمی دینی شیعه و سنی در پاکستان شد و افزود: با هدف آشنایی با متون، موضوعات آموزشی و علمی هم دیگر، نشست های متعددی با حضور علمای هر دو مذهب برگزار شود و نیز از مراکز علمی شیعه و اهل سنت بازدید بعمل آید.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تلاش برای مقابله با سیاست های استعماری استکبار جهانی که به هدف تضعیف جهان اسلام طراحی شده لازم و ضروری است.

این روحانی پاکستانی با بیان این که مدارس دینی و حوزه های علمیه اساس معارف اسلامی اند و فقط از طریق مراکز آموزش های دینی می توان ارزش های اسلامی را حفظ کرد، ابراز داشت: قدرت های استکباری جهان به همین خاطر مراکز علمی اسلامی و دینی را مورد هدف خود قرار می دهند و بعضی از آنان از قبیل جامعه المصطفی العالمیه را در لیست تحریم قرار داده اند.

مفتی نعمان نعیم روحانی اهل سنت پاکستان نیز در سخنان خود وحدانیت خداوند متعال، وجود پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و قرآن کریم را بالاتر از فرقه گرایی و اختلافات مذهبی دانست و تاکید کرد: جهان اسلام با تکیه به مشترکات اسلامی از قبیل حقانیت معاد و قرآن کریم به جلو گام بردارد.

وی خواستار اتخاذ موضع مشترک در راستای منافع جهان اسلام شد و ابراز داشت: مسائل جهان اسلام بویژه زمینه سازی برای پذیرش اسرائیل در جامعه اسلامی از رویدادهای سنگین بر دوش علما و رهبران اسلام است.

این روحانی اهل سنت در آخر گفت: از انتشار و تقسیم جزوات و مطالبی که بر اساس دروغ، تعصب و شایعه تهیه شده اند، جلوگیری شود./988/

 

اتحاد اسلامی تنها راه خنثی سازی توطئه آمریکا و اسرائیل است

 

ارسال نظرات