۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۷۱۰۲۴
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

اعانت بر طاعت خداوند از طریق یاری کردن همسر

اعانت بر طاعت خداوند از طریق یاری کردن همسر
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اعانت بر طاعت خداوند مصادیقی دارد که یاری کردن همسر در امور مادی و معنوی از جمله مصادیق این مسأله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، چهارشنبه شب در گلستان شهدای اصفهان، با بیان اینکه همسران باید در زمینه دینداری و رفع شبهات دینی یکدیگر را یاری کنند، گفت: باید زوجین یکدیگر را در طاعت خداوند کمک بدهند، گاهی حتی لازم است شخص به همسر خود با نکته ای معرفتی تذکری بدهد تا غفلت او برطرف بشود.

آیت الله مهدوی اعانت بر طاعت خداوند را یکی از وظایف زوجین در قبال یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: گاهی یاری رسانی زوجین به یکدیگر در مسائل شخصی است، این هم از وظایف زوجین نسبت به یکدیگر است که این هم از مصادیق اعانت بر طاعت خداوند محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: گاهی لازم است مرد برای شغل خود یا جنگ و دفاع از وطن و خانه و خانواده خود دور بشود، این هم نیازمند همراهی خانواده است و اعانت بر طاعت خداوند است. گاهی نیز در کمک رسانی و یاری کردن مادی و مالی می‌توان اعانت بر طاعت از خداوند را مشاهده کرد، یاری رسانی مالی به والدین و کمک کردن به آنها از مصادیق این مسأله است.

زوجین در زندگی خود از ائمه اطهار(ع) الگو بگیرند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه صله رحم واجب است، تصریح کرد: زوجین باید یکدیگر را در انجام صله رحم از اقوام همسر خود یاری کنند، صله رحم واجب است و نباید از این مسأله غافل بشویم. انجام دادن کارهای منزل نیز از دیگر مصادیق اعانت بر طاعت خداوند است.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه باید از ائمه اطهار(ع) در زندگی خود الگو بگیریم، اظهار کرد: باید همه ما یک نشانی از زندگی فاطمی و علوی در زندگی خود داشته باشیم، یکی از مصادیق این مسأله این است که در زندگی به دیگران کمک کنیم، از جمله کمک‌هایی که در زندگی می‌توانیم انجام بدهیم این است که مراقب باشیم همسر خود را عصبانی نکنیم و یا اینکه باعث متضرر شدن مادی یا معنوی همسر خود نشویم.

وی اکراه بر انجام یک کار از سوی همسر را عامل کدورت دانست و خاطرنشان کرد: اینکه همسر خود را به کاری مجبور کنیم باعث کدورت و مشکل در زندگی می شود، البته این دستورات در همه مسائل زندگی و ارتباطات ما در جامعه لازم است مورد توجه قرار بگیرد تا باعث آسیب وارد کردن به دیگران و بروز مشکلات در ارتباطات اجتماعی ما نشود.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، به روایتی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرماید والله یکبار نشده است حضرت زهرا(س) را وادار به کاری کنم و ایشان را نسبت به خود عصبانی کنم و ایشان هم نسبت به من چنین نبوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: اگر زن و شوهر هر دو نگاه بدهکارانه نسبت به یکدیگر داشته باشند هیچوقت میان آنها دعوا و اختلاف بروز نخواهد کرد اما نگاه طلبکارانه میان زوجین منشأ درگیری و اختلاف و دعوا است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات