۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۷۱۰۵۳
با حضور آیت الله کعبی؛

نشست علمی «بررسی ریزش های جبهه حق» به صورت مجازی برگزار شد

نشست علمی «بررسی ریزش های جبهه حق» به صورت مجازی برگزار شد
نشست علمی «بررسی ریزش های جبهه حق» با حضور آیت الله کعبی و حجت الاسلام سلیمانی امیری به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست علمی «بررسی ریزش های جبهه حق» پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله کعبی و حجت الاسلام سلیمانی امیری به صورت مجازی در مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه برگزار شد.

همصدایی با شیطان بزرگ؛ نتیجه تهی کردن خود از آیات الهی

آیت الله کعبی با اشاره به آیه 175 سوره اعراف داستان بلعم باعورا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این شخص کسی بود که آیات الهی و علم الهی جزء هویتش شده بود، اما آن را از خود به خاطر پیروی از شیطان جدا کرد مورد غضب خداوند قرار گرفت.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: امروز متأسفانه برخی که در کسوت علم و دین هستند بخاطر تبعیت از استکبار، بی بصیرتی و ذهن غبارآلود ناشی از فتنه، خود را از آیات الهی تهی کرده و با شیطان بزرگ همصدا شده اند.

وی حب دنیا، هواپرستی و بی بصیرتی و سطحی نگری را عامل انحراف برشمرد و خاطرنشان کرد: کسانی که که از مسیر حق منحرف می شوند آیات الهی را تکذیب کرده و هویت خود را از دست می دهند؛ کسانی که سقوط می کنند و از جبهه حق جدا می شوند و در دام شیطان می افتند در اصطلاح به آنها مرتد می گویند و باید ارتداد به دو نوع اعتقادی و سیاسی – اجتماعی تقسیم می شود.

آیت الله کعبی ارتداد سیاسی و اجتماعی را مربوط به اهل فتنه توصیف کرد و با اشاره به آیه شریفه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا مَن يَرتَدَّ مِنكُم عَن دينِهِ فَسَوفَ يَأتِي اللَّهُ بِقَومٍ يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ» گفت: افرادی که دچار این ارتداد می شوند معمولا با قرار گرفتن در موج فتنه ها از ولایت و رهبری فاصله می گیرند و به جای حب خدا، رابطه عاطفی غیر توحیدی و به جای مرزبندی با دشمنان، مؤمنان را سرزنش کرده و جهاد فی سبیل الله را ترک می کنند.

بررسی تاریخی ریزش های جریان حق

همچنین حجت الاسلام سلیمانی امیری در این نشست با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام بر سر تنزیل معارف الهی با کفار جنگیدند و امیرمؤمنان(ع) نیز بر سر تأویل و تفسیر آن معارف با برخی که به ظاهر پیرو مکتب رسول خدا(ص) بودند، مبارزه کردند، اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) در روایتی میل به گمراهی، تردید در اصول، تفسیر و تأویل غلط سنت رسول الله(ص) را از جمله عوامل انحراف افراد دانسته اند.

استاد حوزه علمیه قم شباهت های ادوار انقلاب اسلامی را با دوران صدر اسلام و دوران امامت امیرمؤمنان(ع) را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: عصر تنزیل معارف انقلاب اسلامی بود و عصر رهبر معظم انقلاب نیز عصر تأویل معارف انقلاب اسلامی است؛ امروز برخی که مکتب امام(ره) را قبول کردند، امروز دچار تردید شده و معارف نهضت ایشان را تحریف می کنند.

وی نمونه هایی از ریزش های جریان حق را از دیدگاه تاریخی مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: وقتی دلایل این ریزش ها را مورد بررسی قرار می دهیم، در می یابیم که بسیاری از افراد که از اساتید اخلاق و عرفان محسوب می شدند بر اثر بی بصیرتی و فتنه زدگی منحرف شده اند.

حجت الاسلام سلیمانی امیری مطرح کرد: بسیاری از اساتید اخلاق و عرفان و بزرگان و خواص و یاران امیرمؤمنان(ع) در جریان قتل خلیفه سوم فتنه زده شدند و در نهایت با ایشان وارد مقاتله شدند؛ جالب این بود که حتی برخی در آن روز خون های ریخته شده در جنگ هایی که منافقان و دشمنان به راه انداخته بودند را گردن امام علی(ع) می انداختند؛ امروز هم این نمونه ها وجود دارد و برخی خون های ریخته شده در فتنه 88 که فتنه گران به راه انداختند را گردن رهبری و مراجع تقلید و روحانیت می اندازند./841/پ203/ب1

ارسال نظرات