۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۷۱۰۷۵
مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی دهاقان تشریح کرد؛

فعالیت طلاب جهادی؛ از کفن و دفن اموات تا تهیه و توزیع کمک مؤمنانه

فعالیت طلاب جهادی؛ از کفن و دفن اموات تا تهیه و توزیع کمک مؤمنانه
اصفهان - حجت الاسلام اسماعیلی گفت: کفن و دفن اموات، همکاری با شبکه بهداشت شهرستان به منظور بازرسی اصناف و تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه از اقدامات طلاب جهادی دهاقان است.

حجت الاسلام علیرضا اسماعیلی، مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیون این مدرسه علمیه در عرصه مبارزه با ویروس کرونا، گفت: همکاری با شبکه بهداشت شهرستان یکی از فعالیت‌هایی است که طلاب این مدرسه علمیه به منظور بازرسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف و مشاغل داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: ضدعفونی کردن اماکن و معابر عمومی و منازل یکی دیگر از اقداماتی است که طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) دهاقان با همکاری نیروهای بسیجی شهرستان به آن پرداخته‌اند.

حجت الاسلام اسماعیلی خاطرنشان کرد: طلاب این مدرسه علمیه محور فعالیت‌ها در خصوص تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه در شهرستان بوده‌اند که فعالیت‌های مستمر و مفصلی در این زمینه داشته‌اند و با شناسایی اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر و توزیع بسته‌های کمک‌های مؤمنانه تلاش شده تا از این عزیزان حمایت به عمل آید.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) دهاقان با بیان اینکه طلاب این مدرسه علمیه و تعدادی از خواهران طلبه شهرستان در زمینه کفن و دفن اموات مبتلا به کرونا با شهرداری همکاری دارند، اظهار کرد: حدود 10 نفر طلبه خواهر و برادر در دوره آموزشی کفن و دفن مسائل شرعی مربوط به آن شرکت کرد و طی تفاهم همکاری که با شهرداری داشتیم در خصوص نظارت بر رعایت مسائل شرعی کفن و دفن اموات مبتلا به کرونا این طلاب به خدمت به مردم مشغول شدند.

وی فعالیت طلاب در طرح سلامت محله را از دیگر برنامه‌های طلاب جهادی مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) دهاقان عنوان کرد و گفت: در این طرح طلاب با مراجعه به درب منازل همشهریان به بررسی سوابق درمانی و بهداشتی و شرایط آنها در خصوص ابتلا به ویروس کرونا می‌پرداختند و در این فعالیت نیز بسیجیان شهرستان با طلاب همکاری داشتند.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به نقش آفرینی طلاب در فعالیت‌های جهادی و مردمی، تصریح کرد: مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) دهاقان نزدیک به 50 طلبه و استاد دارد و حداقل 20 نفر از این تعداد که در شهرستان دهاقان زندگی می‌کنند در فعالیت‌های جهادی شرکت داشته‌اند و البته شایان ذکر است که دیگر طلاب مدرسه نیز فعالیت مستمر جهادی و خدمت رسانی به مردم در شهرستان خود را در سطح وسیعی انجام می‌دهند./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
قش آفرینی طلاب در فعالیت‌های جهادی و مردمی ستودنیست.
1
0