۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۷۱۰۹۵
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

حضرت زهرا قهرمانانه از حق و ولایت دفاع کردند

حضرت زهرا قهرمانانه از حق و ولایت دفاع کردند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) قهرمانانه از حق و ولایت دفاع کردند، گفت: حضرت تجلی همه صفات نیکو هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت فاطمیه اول در مسجد جامع نظام مافی برگزار شد، گفت: برای معرفی یک شخصیت رجوع به چهار منبع ضروری است.

وی افزود: یکی از آن منابع قرآن کریم است، بنابراین اگر قرآن کسی را مورد مدح قرار دهد برای شناخت شخصیت یک فرد کافی است برای مثال قرآن کریم حضرت آسیه را مورد مدح قرار می دهد و ایشان را به عنوان زنی پاکدامن معرفی می کند؛ از دیگر منابع کلام پیامبراکرم(ص)، اهل بیت(ع) و دیگر سخنان غیر معتقدین نسبت به یک شخصیت است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه آیات بسیاری در قرآن کریم به معرفی شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخته است، اظهار داشت: آیات مباهله، مودت و همچنین سوره هل اتی همه بیانگر شخصیت عظیم حضرت زهرا(س) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان همواره باید از خداوند متعال درخواست کند با ابرار بمیرد، عنوان کرد: مقصود از ابرار پنج تن آل عبا هستند بنابراین براساس آیات قرآن کریم حضرت زهرا(س) در زمره ابرار قرار دارند.

وی با بیان اینکه در میان انبیای الهی هیچ پیامبری جایگاه رفیعی همانند پیامبراکرم(ص) ندارد، گفت: پیامبر با این مرتبه و عظمتی که نزد خداوند متعال داشتند زمانی که حضرت زهرا(س) بر ایشان وارد می شدند حضرت به احترام دختر از جای بر می خواستند و به سویش می شتافتند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در میان اولیای الهی به عنوان محور شناخته می شوند، تصریح کرد: همه ویژگی های نیکو به صورت اتم و کاملش را می توان در وجود مقدس حضرت زهرا(س) مشاهده کرد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) و امام علی(ع) به حضرت زهرا(س) افتخار می کردند و می فرمودند همه نیکی ها در وجود ایشان جمع است؛ حضرت زهرا(س) قهرمانانه ایستادند و از حق دفاع کردند./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات