۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۷۱۱۰۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

شرط اطاعت از ولی فقیه، حمایت از فرزند و عشیره نیست

شرط اطاعت از ولی فقیه، حمایت از فرزند و عشیره نیست
اصفهان - نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اطاعت از ولایت فقیه مشروط به شرایط خوب نیست که اگر لطمه ای به فرزند شخصی بخورد تحمل نکرده و علیه ولایت فقیه موضع بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در نشست هم اندیشی ماهانه مدیران مدارس علمیه استان اصفهان با اشاره به رویدادهای ملی پیش رو از جمله حماسه ۹ دی اظهار کرد:  در رابطه با ۹دی، شایسته هست مدیران مدارس علمیه و اساتید حوزوی برای جوانان چرایی و چگونگی رخداد واقعه را شرح دهند و برای جوانان بیان کنند که چه اتفاقات، چه رویدادها و چه آسیب هایی به کشور در سال ۸۸ وارد شد.

در سال 88 سران فتنه به دنبال هرج و مرج بودند

وی تشریح کرد: در سال ۸۸ رهبر معظم انقلاب بارها مخالفین و منتقدین را صدا زدند و با آنها صحبت کردند و راهکارهای مختلف برای حل موضوع و عدم هرج ومرج پیشنهاد دادند، ولی فتنه گران گوش ندادند.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: فتنه گران به دنبال اجرای خواسته های غیرقانونی و عدم اطاعت از رهبری بودند که واقعا امری ناپسند بود و لذا ولایت فقیه تمام قد در مقابل خواسته های نامشروع و نامتعارف فتنه گران ایستادند .

مشت محکم مردم بر دهان فتنه گران

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: خواسته فتنه گران فقط و فقط باطل کردن انتخابات بود که چنانچه رهبر معظم انقلاب به این امر تن می دادند، یک امر خلاف، برای سالهای بعد رویه می شد.

وی ادامه داد: فتنه گران از خرداد تا دی ماه ۸۸، جنایت ها و فجایعی کردند که اوج آنها درافتادن با اعتقادات عاشورایی مردم و بی احترامی به مقدسات بود؛ در این مرحله مردم تاب نیاورده و قیام جدی کردند و مشت محکمی بر دهان فتنه گران و عیادی مستکبر پشتیبان آنها زدند.

روحانی نماها جنایتکاران را شهید می خوانند!!!

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: گرچه امروزه با همه افشاء سازی های توطئه ها و فتنه های مستکبرین  و فتنه گران، هنوز شاهد بیان توهین آمیز و موهن برخی روحانی نماها هستیم که مطالب خلاف واقع علیه نظام دارند.

وی متذکر شد: این افراد بی بصیرت، فتنه گران و جنایت کاران و کسانی که چون زم، مردم را به کشتن دادند را شهید معرفی کرده و انگشت اتهام به سوی ولی فقیه می زنند.

اطاعت از ولایت فقیه مشروط به حمایت از زن و فرزند نیست

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد:  قبول و اطاعت از ولایت فقیه مشروط به وضعیت عادی و فقط حال خوب ما نیست که اگر فرزندش به واسطه کج روی لطمه ای بخورد، تحمل نکرده و هر حرف و ادعا و اتهامی را علیه ولایت فقیه بزند.

وی افزود: در قرآن کریم آمده است اگر در مقابل دین خدا، زن، فرزند و عشیره و مال خود را بیشتر از خدا و رسول خدا دوست بدارید؛ بداند که عذاب خدا بر شما حتمی است، طبق آیات قرآن هیچگاه مومن و مسلمان حقیقی، دوستدار کسی که خدا و رسول خدا را دوست ندارد، نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: کسانی که برای خدا و رسول خدا از زن، همسر و فرزند خود بگذرند، بسیار کم هستند.

سردار سلیمانی فقط رضایت خدا و رسول(ص) در نظر داشت

وی در ادامه با اشاره به ۱۳ دی سالروز شهادت شهید سلیمانی گفت: شهید سردار سلیمانی چنین فردی بود که در هرکاری رضایت خدا و رسول خدا را مدنظر قرار می داد و خداوند اجر زیبا و عظیمی به آن شهید داد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه خدا به ما توفیق روشنگری دهد، گفت: برای مردم و خاصه جوانان، کارها و خدماتی که در عمر نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته را تشریح کنید.

منکر بی تدبیرها و نواقص نمی شویم؛ پیشرفت ها را هم ببینیم

وی تاکید کرد: ما منکر خطاها، اشتباهات، بی تدبیرها و نواقص نمی شویم، ولی پیشرفت های تسلیحاتی، نظامی، موشکی، هسته ای، فناوری  و نانو را ببینیم و برای دیگران توضیح بدهیم.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: در سرعت پیشرفت تکنولوژی ایران همین بس که در اول انقلاب تمام تلاش دنیای استکبار این بود که نگذارد دنیا به ایران سلاح بفروشد و امروز بعد از ۴۰سال تمام تلاش دشمن واستکبار این است که نگذارد ایران به دنیا سلاح بفروشد.

مانع انحراف اذهان جامعه شویم

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بار دیگر در پایان متذکر شد: رسالت اصلی ما روحانیون این است که با هر روشی مانع از انحراف اذهان جامعه شویم، پس مراقب افکار خود، همسر، عشیره و فرزندان و مردم باشیم./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات