۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۷۱۱۵۲

اولین دانشنامه فلسفه دین به زبان فارسی منتشر شد

اولین دانشنامه فلسفه دین به زبان فارسی منتشر شد
دانشنامه فلسفه دین به سرویراستاری پل ادواردز و دونالد ام. بورچرت با ترجمه ان شاء الله رحمتی و به همت نشر سوفیا منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، می‌توان گفت دانشنامه فلسفه دین، جامع‌ترین و عمیق‌ترین اثر از نوع خود در زبان انگلیسی (و حتی همه زبان‌ها) است.

این اثر نخستین بار در سال ۱۹۶۷ به سرویراستاری پل ادواردز در هشت جلد در قطع رحلی منتشر شد.

در ویرایش دوم آن (سال ۲۰۰۶) دونالد ام. بورچرت در مقام سرویراستار با افزودن مدخل‌های جدید و افزودن پیوست‌هایی به برخی مدخل‌های سابق آن را به روز کرده است.

دانشنامه فلسفه دین حاوی مقالات اثر فوق درباره این موضوع است به همراه مقالاتی از کتاب راهنمای فلسفه دین ویراسته فیلیپ کوئین و چارلز تالاور که مترجم با هدف جامعیت بیشتر اثر گزینش و ترجمه کرده و به این اثر افزوده است.

علاوه بر این یک بخش تألیفی مفصل حاوی پنج مقاله در قالب پیشگفتار مترجم در آن درج شده است که راهنمای مفیدی برای درک مقاصد آن است.

پنجاه و چهار مدخل این اثر در قالب پیشگفتار مترجم و هفت دفتر به شرح زیر تدوین شده است: تعریف، تاریخ و مسائل؛ زبان دینی؛ معرفت شناسی دینی؛ کثرت ادیان و تساهل دینی؛ علم و دین؛ فلسفه الهیاتی؛ و نقد دیدگاه‌های الحادی، تدوین شده است.

چاپ نخست این اثر در آذرماه امسال به قلم ان شاء الله رحمتی و به همت نشر سوفیا ۷۵۲ صفحه در قطع وزیری انتشار یافته است.

لازم به ذکر است که چاپ سوم دانشنامه فلسفه اخلاق از همین مجموعه همزمان با این اثر روانه بازار نشر شده و چاپ نخست دانشنامه زیبایی شناسی و فلسفه هنر، عضو دیگر از همین مجموعه در بهار ۱۳۹۹ در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است./826/

ارسال نظرات