۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۷۱۱۶۸
امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

ضرورت توجه به موضوع فرزندآوری با تکیه بر مباحث فرهنگی انقلاب

ضرورت توجه به موضوع فرزندآوری با تکیه بر مباحث فرهنگی انقلاب
آذربایجان شرقی - نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: با تکیه بر مباحث فرهنگی انقلاب باید به موضوع فرزندآوری توجه شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار با فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی در تبریز اظهار داشت: انقلاب اسلامی فرهنگی بوده و در بیانات امامین انقلاب، فرهنگ و موضوعات مرتبط با آن به‌عنوان گفتمان غالب مطرح شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تبیین ماهیت انقلاب‌های جهان، گفت: انقلاب‌ها بر اساس آرمان‌های انقلابیون از همدیگر تفکیک می‌شوند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: گروهی از انقلابیون رسیدن به جامعه‌ای بی‌طبقه و مواسات اقتصادی به طور کامل را مدنظر قرار می‌دهند.

وی، تأسیس جامعه‌ای مبتنی بر آزادی و رفاه شخصی را یکی دیگر از آرمان‌های انقلابیون دانست و گفت: دسته سوم انقلابیون انقلاب‌های خود را اصل بر تربیت انسان‌های الهی برگزیده‌اند و آرمان عالی خودشان را بر تأسیس جامعه خداپسندانه قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه در دسته سوم تأمین معاش دنیوی و آسایش عمومی ملاک و مطرح نیست، متذکر شد: هدف اصلی به کارگیری این ابزارها برای وضعیت متعالی‌تر جامعه است تا افراد این جامعه به تکامل برسند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مثال روشن برای گروه سوم است، ادامه داد: انقلاب اسلامی فرهنگی بوده و در بیانات امامین انقلاب، فرهنگ و موضوعات مرتبط با آن به‌عنوان گفتمان غالب مطرح شده است.

امام جمعه تبریز گفت: هدف رهبران انقلاب در مبارزه با رژیم ستمشاهی بنیانگذاری جامعه‌ای بر مبنای آرمان‌های فرهنگی بود، فرهنگ و آرمان‌های انقلابی که تعیین‌کننده دیگر آرمان‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر ضرورت بازشناسی آرمان‌های انقلاب در حوزه فرهنگ به روش توصیفی بیان داشت: در انقلاب فرهنگی اسلامی ایران احیای ارزش‌های اسلامی، نشر اخلاق و معنویت و ایجاد جامعه مطلوب در بیانات امامین انقلاب مطرح است، از این رو باید رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با فساد و تباهی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: با تکیه بر مباحث فرهنگی انقلاب باید به موضوع فرزندآوری و تکثر فرزندان توجه بسیار جدی شود.

ارسال نظرات