۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۷۱۱۶۹
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حماسه یوم‌الله ۹ دی فراجناحی است

حماسه یوم‌الله ۹ دی فراجناحی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: نگاه جناحی به حماسه یوم‌الله ۹ دی جفا در حق آن است؛ چراکه در ۹ دی ۸۸ تمام مردم با سلایق و علایق مختلف به عشق ولایت آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی نهایی دهه بصیرت که با حضور مدیران نهادها و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، ضمن پاسداشت مقام شامخ سردار دل‌ها، اظهار کرد: یوم‌الله نهم دی؛ حماسه‌ای است که باید تا ابد در یادها زنده بماند.

وی با بیان اینکه 9 دی حماسه‌ای معجزه گون و فراجناحی بود، افزود: نگاه جناحی به این حماسه جفا در حق نه دی است؛ چراکه در نهم دی‌ماه 88 تمام مردم با سلایق و علایق مختلف به عشق ولایت آمدند و زیر یک بیرق پای ولایت ماندند و این حماسه و رخداد معجزه گون فراجناحی را خلق کردند.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: همه باید بدانیم هزینه تحمل یکدیگر به‌مراتب کمتر از هزینه‌های سنگین نزاع و اختلاف است؛ ازاین‌رو ضمن پذیرش اصل وجود گوناگونی و تفاوت سلایق باید رویدادها را به‌درستی یعنی در جهت تأمین منافع ملی و نه منافع شخصی و حزبی تحلیل کنیم و برای تحقق سریع‌تر آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، روند فرصت سوزی‌ها را به فرصت سازی، مجال آفرینی و خلق ظرفیت تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: این حادثه عظیم باید بازخوانی و واکاوی شود و لایه‌های پنهان و آشکار آن تبیین شود تا بار دیگر شاهد فتنه‌های ویرانگر و جبران‌ناپذیر برای کشور نباشیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های ایام دهه بصیرت از اعضای نشست خواست تا نسبت به برگزاری نشست‌های بصیرتی با رعایت کامل تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در حداقل زمانی و مکانی وسیع و رعایت فاصله‌های مناسبت اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم خراسان شمالی پیش‌قراول حرکت بصیرتی در کشور بودند و هشتم دی‌ماه زودتر از بسیاری از نقاط کشور با هدایت مرحوم آیت‌الله مهمان‌نواز به میدان آمدند؛ از حضور بر سر مزار حضرت آیت‌الله مهمان‌نواز و مرحوم حجت‌الاسلام شاد دل از طلایه‌داران بصیرت در استان به مناسبت یوم‌الله نهم دی خبر داد و گفت که طبق رسم همه‌ساله این برنامه در جوار امام‌زاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: در طول دهه بصیرت در هر روز در یکی از مراکز شهرستان‌ها مراسم بصیرتی با جمعیت محدود و رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات