۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۷۱۲۰۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام بیشتر به اقامه نماز و معروفات در ادارات خراسان شمالی

ضرورت اهتمام بیشتر به اقامه نماز و معروفات در ادارات خراسان شمالی
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید شرایطی فراهم شود که دستگاه‌های اجرایی برای احیای نماز و معروفات با یکدیگر رقابت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با اعضای ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت خراسان شمالی اظهار کرد: مهدویت و امید به ظهور نگاه حیات‌بخش شیعه طی صدها سال اخیر بوده و با این امید خط تشیع ادامه یافته است.

وی با تأکید بر راهبری و نظارت نماینده ولی‌فقیه در امور استان تصریح کرد: یکی از اقدامات لازم برای بنیاد مهدویت شناسنامه‌دار کردن جلسات دعای ندبه در استان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: شناسنامه مراسمات ندبه در استان باید شامل جمعیت و نقاط محل برگزاری باشد تا بر همان اساس بتوان در حوزه استفاده از سخنرانان در این برنامه‌ها استفاده کرد.

وی لازمه سخنرانی در چنین مجالسی را سخنانی کوتاه، مفید و مؤثر دانست و ادامه داد: این‌گونه سخنرانی‌ها همچون جلسات حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی باید مردمی و قابل‌درک برای همگان باشد.

امام‌جمعه بجنورد احیای تفسیر مردمی قرآن را ازجمله اقدامات و خدمات مهم حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برشمرد و تأکید کرد که باید این مسیر تداوم یابد.

وی در انتها بر ضرورت احیای نماز در دستگاه‌های اداری و تذکرات مؤثر در این عرصه تأکید کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود که دستگاه‌های اجرایی برای احیای نماز و معروفات با یکدیگر رقابت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه در دیدار با علما و ائمه جمعه شیعه و اهل تسنن شهرستان راز و جرگلان اظهار کرد: آمریکا با حضور خود در منطقه خاورمیانه بالغ بر 400 هزار کشته را در جنگ‌های خود به کشورهای منطقه تحمیل کرد و آنان را درگیر آتش جنگ کرد و ناامنی به وجود آورد.

وی افزود: علی‌رغم تمامی ناامنی‌های ایجادشده در کشورهای منطقه، ایران دارای امنیت پایدار است و استان مرزی خراسان شمالی نیز با حضور اقوام و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر به زندگی خود ادامه می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به آرامش حضور اقوام مختلف در خراسان شمالی در کنار یکدیگر تصریح کرد: علمای شیعه و سنی از هرگونه توهین در این استان جلوگیری می‌کنند و عقلانیت در روابط این اقوام و مذاهب حاکم است.

وی در انتها با اشاره به مشکلات و کاستی‌های شهرستان مرزی راز و جرگلان افزود: این کاستی‌ها و کمبودها را باید با حمایت تمامی مسئولان استان حل کرد و برای به حداقل رساندن آن‌ها باید پیگیری‌های لازم انجام شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات