۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۷۱۲۰۷
آیت الله بوشهری:

از تحقیقات علمی و پژوهشی برای حل مشکلات و نواقص جامعه استفاده شود

از تحقیقات علمی و پژوهشی برای حل مشکلات و نواقص جامعه استفاده شود
آیت الله حسینی بوشهری گفت: پویایی و نشاط و زنده بودن دفتر تبلیغات اسلامی به انجام دادن کارهای فاخر و متناسب با نیازها و مقتضیات زمان است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری در بازدید از نمایشگاه مسئله محوری و دستاوردهای ۱۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پویایی را از ویژگی‌های شاخص دفتر تبلیغات اسلامی برشمردند و اظهار داشتند: پویایی و نشاط و زنده بودن دفتر تبلیغات اسلامی به انجام دادن کارهای فاخر و متناسب با نیازها و مقتضیات زمان است.

رئیس شورایعالی جامعه مدرسین با اشاره به تنوع فعالیت های دفتر تبلیغات تصریح کردند: برخی با توجه به اسم دفتر تبلیغات، می‌پندارند که کل تلاش و فعالیت این مجموعه، باید صرف کارهای تبلیغاتی به معنای مصطلح حوزوی باشد ولی باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که همه این فعالیت‌های متنوع و ارزشمند دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، زیر چتر تبلیغات قرار خواهد گرفت. به عبارت دیگر، تبلیغ دین تنها منحصر به شیوه های سنتی تبلیغ مثل منبر و خطابه نیست و آن عالم دینی و مرجع تقلیدی هم که کرسی تدریس فقه دارد، به شکل دیگری در حال تبلیغ دین است.

ایشان با تقدیر از توجه مدیران مجموعه به استعدادیابی و کشف افراد توانمند گفتند: ما باید استعدادیابی کنیم و چهره ‌ها و نیروهایمان را شناسایی کنیم و بعد متناسب با نیازها، کار را بر آنها عرضه کنیم و از آنها بخواهیم که بهترین کار را انجام دهند.

آیت الله حسینی بوشهری خواستار بازدید مسئولان کشور از چنین نمایشگاه‌ هایی شدن و افزودند: من واقعاً تقاضایم این است که مسئولان، نمایندگان مجلس و کسانی که اداره کشور در دستشان هست، از این نمایشگاه ها بازدید کنند و ببینند که در رابطه با تعالی و پیشرفت و ارتقاء نظام ولایی، چه کارها و تحقیقات زنده و ارزشمندی تولید می شود.

امام جمعه قم در ادامه بر ظهور و بروز پژوهش‌ها در فضای جامعه تأکید کردند و اظهار داشتند: مسئله مهم این است که تحقیقات علمی و پژوهشی، صرفاً در حد کار پژوهشی باقی نمانند و بسترها به گونه ‌ای فراهم شود که ما بتوانیم از این تحقیقات و پژوهش ها مخصوصاً برای حل و رفع مشکلات و نواقص در جامعه استفاده کنیم.

رئیس شورایعالی جامعه مدرسین افزودند: مسئله مهم دیگر این است که به گونه‌ای این بسترهای پژوهشی را عرضه کنید که در انضمام با نظام، چه در صحنه قانون گذاری، چه در صحنه مسائل قضایی و چه در صحنه اجرا، بتواند آن چهره ی زیبای اسلام و آرمان‌ های متعالی دین را عرضه بکند./1399/د101/ف

ارسال نظرات