۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۶۷۱۲۵۳
مکتب سلیمانی؛

خطر عافیت طلبی در کمین روحانیت/ وصیّت شهید سلیمانی بر زمین نماند

خطر عافیت طلبی در کمین روحانیت/ وصیّت شهید سلیمانی بر زمین نماند
حجت الاسلام والمسلمین کلباسی کناره گیری از مسائل سیاسی را با اسلام در تضاد خواند و گفت: این خطر روحانیت را تهدید می‌کند؛‌ باید به این وصیت شهید سلیمانی توجه ویژه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن ایام سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی گفت: افراد ممکن است در جنبه ای از زندگی خود الگو شوند اما به ندرت پیش می آید کسی در همه شؤون زندگی خود الگو باشد.

وی ادامه داد: آنچه سردار سلیمانی را متمایز کرد و سبب شد تا منش او به بیان رهبر معظم انقلاب به عنوان یک مکتب شناخته شود همین شخصیت چند وجهی و الگو بودن وی در همه جنبه های زندگی پربرکت ایشان بود.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت اظهار داشت: سال ها تلاش، مجاهدت، شهادت ها و زندان رفتن ها با الهام و بهره گیری از معارف دینی، اسلامی و الهی  انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و در کنار این تلاش ها نقش رهبری ولایت فقیه و روحانیون انقلابی را نباید نادیده گرفت و حاصل پیوند این دو یعنی معارف اهل بیت(ع) و نیز رهبری حضرت امام(ره) این انقلاب عظیم است.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت نادیده انگاشتن این انقلاب به عنوان یک ذخیره تاریخی در حکم نادیده انگاشتن نقش روحانیت و امام(ره) و معارف الهی اسلام است و این به معنای خروج از انصاف و بصیرت است؛ دفاع شهید سلیمانی از انقلاب و اسلام در طول سال ها نشان از اهمیت این موضوع دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی گفت: تفکر کنار نشستن و کار به جامعه، سیاست و اقتصاد نداشتن شیوه ای است که متاسفانه برخی از فضلا را همواره چه در زمان حاضر و چه قبل از انقلاب به آن گرفتارند؛ به گونه ای که حتی گاهی عده ای حرکت امام(ره) را تخطئه می کردند.

وی با اشاره به وصیت شهید سلیمانی در خصوص دفاع از ولایت و انقلاب افزود: اینکه برخی یک تفکر عزت طلبانه را در پیش بگیرند و روحانیت و اسلام را در برخی امور فردی و باطنی خلاصه کنند و از مسائل سیاسی و حکومتی و بین المللی  خود و دیگران را برحذر دارند پذیرفته نیست چراکه قرآن و اهل بیت(ع) با این مسائل کار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی ادامه داد: این خطری است که جامعه و روحانیت را تهدید می کند و این آسوده طلبی ها با روح اسلام و منطق و عقل سازگار نیست و باید به این جنبه از وصیت شهید توجه ویژه ای داشته باشیم./1399/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
بیان استاد بسیار خوب و متین است
0
0