۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۷۱۲۹۵
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

احساس مسؤولیت اجتماعی از ویژگی حضرت زهرا

احساس مسؤولیت اجتماعی از ویژگی حضرت زهرا
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به الگو قرار دادن صدیقه طاهره(س) در زندگی تأکید کرد و گفت: نبرد جدی بین فرهنگ ما و فرهنگ غرب در داشتن احساس مسؤولیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه قدم شب گذشته در حرم رضوی احساس مسؤولیت اجتماعی را از مهم ترین ویژگی های حضرت زهرا(ص) بیان کرد و گفت: مسؤولیت های اجتماعی یکی از مهم هایی است که در تربیت فرزندان باید به آن توجه کرد.

وی اظهار کرد: نبرد جدی بین فرهنگ ما و فرهنگ غرب در داشتن احساس مسؤولیت است، غربی ها در تمام فیلم و کارتون های خود به دنبال این هستند که القا کنند هر کسی به فکر خود و در اندیشه تأمین منافع خود باشند و در نتیجه این تفکر منجر به وضعیت جنایتکارانه ای که در عالم می بینید، می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز کرد: در فرهنک ما، حضرت زهرا(ص) با محبت و نفوذی که در دل ما دارد به ما آموزش داده است که آدم باید برای جامعه خود فریاد بزند، دل بسوزاند و جان دهد، این ویژگی احساس مسؤولیت حضرت زهرا(ص) برای ما الگو است.

استاد حوزه علمیه به مصداق های احساس مسؤولیت در جامعه اشاره و بیان داشت: جامعه ای که احساس مسؤولیت دارد، زنده است؛ حجاب خانم ها احساس مسؤولیت برای جامعه است، خیلی ها حجاب را مسأله عقدیتی دانسته و آن را امری شخصی می داند در حالی که در هر مسأله اسلامی عقلانیتی هست و عقلانیتی پشت حجاب نیز است و آن را مسأله اجتماعی بیان می کند و از حیث مسؤولیت اجتماعی وضعیتی پیدا می کند که جامعه دینی روی آن حساس بوده و بر او قانون می گذارد.

وی افزود:اگر مسؤولیتی اجتماعی نباشد، مردم بی تفاوت می شوند و این چنین ظلم در عالم به وجود می آید، رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) هیچ گاه مسؤولیت های اجتماعی را که بر عهده مردم بود را انجام نمی دادند و آن را به خود مردم واگذار می کردند چنانچه که وقتی برخی تلاش می کردند تا حضرت علی(ع) بعد از پیامبر اکرم(ص) بر مسند قدرت قرار نگیرد، حضرت می توانست آن ها را افشا کند اما چنین نکردند چون مسؤولیت اجتماعی مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز کرد: خداوند در قرآن می فرماید:« پیامبر را فرستادیم تا مردم خود برای ایجاد قسط قیام کنند.» در این آیه به این که خود مردم مسؤولیت اجتماعی خود را انجام دهند، اشاره شده است.

وی به الگو قرار دادن صدیقه طاهره(س) در زندگی تأکید کرد و گفت: حضرت زهرا(س) تنها شیعه معصوم در عالم است، اگر چه ایشان دارای مقام بالایی است اما شیعه معصوم است؛ این حضرت وقتی که امام سکوت کرده و خانه نشین بود، در عین این که خیلی از مصلحت ها را رعایت می کردند اما فریاد می زد و خطبه می خواند، شیعه باید چنین باشد و  قیام این حضرت برای ما الگو است./864/

جواد رستمی
ارسال نظرات