۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۷۱۳۰۰
استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز:

دلیل ماندگاری ۹ دی بیداری و هوشیاری مردم است

دلیل ماندگاری ۹ دی بیداری و هوشیاری مردم است
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: همه توطئه‌های پیش از واقعه ۹ دی که در طول انقلاب اسلامی تا سال ۸۸ رخ داد برای غلبه بر انقلاب اسلامی و فراهم سازی موجبات نابودی آن بود.
حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضاحاجتی، استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با بیان اینکه ۹ دی نتیجه پیروی و ارادت عمیق مردم به مقام ولایت و عمل به سفارش امام در تبعیت از ولایت فقیه بود، خاطرنشان کرد: همه توطئه‌های پیش از واقعه ۹ دی که در طول انقلاب اسلامی تا سال ۸۸ رخ داد برای غلبه بر انقلاب اسلامی و فراهم سازی موجبات نابودی آن بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین پیکان‌های حمله دشمنان هدف قرار دادن ولایت فقیه و بی اعتبار کردن جایگاه ولایت فقیه در پیش مردم بود، تصریح کرد: دشمنان از این اقدامات نه تنها نتیجه‌ای به دست نیاوردند بلکه به مرور زمان جایگاه ولایت به صورت واقعی و به دوری از گزاف گویی و مبالغه نه تنها در جامعه اسلامی تثبیت شد بلکه در میان مردم امت‌های اسلامی به ویژه کشور‌های منطقه و همسایگان طرفداران بسیاری پیدا کرد.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه  در واقعه ۹ دی ماه ۸۸ مردم با تابعیت از ولایت فقیه و رهنمود‌های رهبری به صحنه آمدند، افزود: سطح بصیرت و آگاهی مردم پس از ۹ دی با وجود کار تبلیغاتی رسانه‌های دشمن بسیار افزایش پیدا کرد؛ چرا که بر فتنه بسیار عمیق سال ۸۸ پس از گذراندن ۸ ماه فائق آمدیم، اما فتنه سال ۹۶، ۸ روز، فتنه ۹۷ کمتر از ۸ روز و فتنه ۹۸ نزدیک به دو روز طول کشید.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه بلوغ آگاهی مردم پس از فتنه ۸۸  و خلق حماسه ۹ دی بیشتر شده است، ادامه داد: رهنمود‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی در جایگاه ولایت فقیه راه سعادت بخشی جامعه است برای مردم ثابت شد، چرا که اگر این نبود در توطئه‌ها و فتنه‌های بسیار پیشن تری که این روزها، این ماه‌ها و پس از فتنه ۸۸  اتفاق افتاد، رهبری می‌توانست مقاومت سازی را با مخاطرات غیرجبرانی مواجهه کنند.

وی با بیان اینکه بیانات رهبری نباید فراموش شود، گفت: معظم له بیان داشتند که حماسه ۹ دی در تاریخ ماند و ماندگار شد و دست قدرت خدواند، روح ولایت الهی و حسین بن علی را دیدیم و دلیل ماندگاری ۹ دی بیداری و هوشیاری مردم است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه رهبرانقلاب هوشیاری و بیداری ملت را عامل حفظ امنیت کشور می‌دانند، تصریح کرد: رهبری می‌گویند آنانی که در دوران سیدالشهدا از عمل به وظایف شان بازماندند، نتوانستند لحظه‌ها و حساسیت لحظه‌ها را شناخته حال آنکه در ۹ دی سال ۸۸، ملت ایران موقعیت‌ها را خوب شناخت، نیاز را خوب درک کرد و به موقع در صحنه حاضر شدند و حضور در صحنه‌های ناب را رقم زدند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه طلبه، روحانی و نیروی تراز انقلاب اسلامی باید قافله دار و قافله سالار دوران مجاهدت‌ها و فتنه‌ها باشد، اضافه کرد: پس از رحلت امام راحل دشمن برنامه ریزی کرد و فتنه کوی دانشگاه را به وجود آورد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه برنامه ریزی دشمنان بلندمدت است، عنوان داشت: دشمنان هرگز مأیوس نمی‌شوند و رهبری آمادگی در برابر فتنه‌ها را خواستار شدند، پس از ۹ دی سال ۸۸ معظم له فتنه‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ را پیش بینی و رصد دقیقی داشت و بر ضرورت آمادگی تأکید می‌نمود.

وی با بیان اینکه فرمان آماده باش رهبرانقلاب تا امروز باقی و فعلیت دارد و در این باره نیرو‌های انقلاب در صحنه باشند، گفت: درسی که از حماسه ۹ دی سال ۸۸ باید گرفت به تعبیر مقام معظم رهبری لحظه شناس بودن، شناختن خوب نیاز‌ها و در صحنه بودن است و در لحظه‌های ناب صحنه‌ها را ترک نکردن است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز بیان داشت: امروز انقلاب جمهوری اسلامی یک حرف جدید برای بشریت و راهی نو برای انسان معاصر که غرق در بحران‌هایی که تمدن مادی آفریده و راه سعادت خود را در آرمان‌هایی می‌بیند که انقلاب اسلامی به خوبی معرفی و در پی عملیاتی کردن آن‌ها است.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) گفت: امیدواریم شاخص‌های ۹ دی که ولایت پذیری و تبعیت از ولایت است را حفظ کرده تا بر فتنه‌های دشمن غلبه و به آرمان‌های انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات