۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۷۱۳۳۴

انتشار کتاب «حاج‌قاسم و جاسوس»

انتشار کتاب «حاج‌قاسم و جاسوس»
رحیم مخدومی از نویسندگان کشورمان کتابی برای کودکان با محوریت شهید سلیمانی و با نام «حاج‌قاسم و جاسوس» تالیف کرد که موسسه فرهنگی ـ هنری رسول آفتاب آن را منتشر کرده است.

رحیم مخدومی از نویسندگان کشورمان در گفت‌وگویی درباره کتاب «حاج قاسم و جاسوس» اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، کتاب «حاج قاسم و جاسوس» از سوی انتشارات رسول آفتاب منتشر شد.

وی با تاکید بر اینکه باید مهربانی و اقتدار حاج قاسم را از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم، ابراز داشت: این کتاب براساس خاطره‌ای از سردار حاج مرتضی حاج باقری نوشته شده است. حاج باقری رزمنده جانبازی است که در طول هشت سال دفاع مقدس از یاران نزدیک حاج قاسم بود.

 

به گفته این نویسنده،‌کودکان در این کتاب هم با شخصیت حاج قاسم سلیمانی آشنا می‌شوند و در کنار این آشنایی روحیه جوانمردی را فرامی‌گیرند.

مخدومی خاطرنشان کرد: مصاحبه‌هایی از سردار تخریب‌چی حاج مرتضی حاج باقری گرفتم، که بخشی از خاطرات ایشان راجع به حاج قاسم است، چون حاج باقری فرمانده تخریب لشکر ۴١ ثارالله بود. برای سیراب کردن ذائقه کودکان از اقیانوس حاج قاسم، یکی از خاطرات ایشان را به حال و هوای کودکان برگرداندم و کتاب از سوی انتشارات رسول آفتاب اکنون در دسترس علاقه‌مندان است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

مهدی دچار آسیب می‌شود. دانش‌ آموزی در مدرسه- حین بازی فوتبال- او را هل داده است.
مسؤولین مدرسه به‌اتفاق خانواده مهدی جلسه‌ای می‌گذارند تا تکلیف دانش‌آموز خطاکار را روشن کنند.
پدربزرگ مهدی که از جانبازان دفاع مقدس است، وقتی متوجه ماجرا می‌شود، مهدی را با یکی از خاطرات تکان‌دهنده‌ حاج قاسم مواجه می‌کند. همین خاطره در تصمیم‌گیری مهدی راجع به همکلاسی خطاکارش مؤثر واقع می‌شود.

کتاب «حاج قاسم و جاسوس» در ۲۶ صفحه و قطع رحلی از سوی انتشارات رسول آفتاب منتشر شده است. جهت سفارش کتاب به این شماره ۰۹۰۱۵۶۵۸۸۵۸ پیام ارسال کنید./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات