۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۷۱۳۸۰
با حضور آیت الله اعرافی؛

همایش جبهه جهانی شباب المقاومة در قم برگزار شد

همایش جبهه جهانی شباب المقاومة در قم برگزار شد
همایش جبهه جهانی شباب المقاومة به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضور آیت الله اعرافی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش جبهه جهانی شباب المقاومة ظهر امروز به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضور آیت الله اعرافی در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

حوزه علمیه خود را در خدمت جریان مقاومت می داند

بر اساس این گزارش، آیت الله اعرافی در این مراسم عنوان کرد: حوزه علمیه خود را در خدمت جریان مقاومت می داند و از همگرایی فرامرزی و فرامذهبی مبتنی بر گفتمان اسلام ناب که توسط حاج قاسم ها و فرماندهی رهبری رقم خورد و شبکه ای بین المللی را در برابر گستاخی ها سامان داد، می داند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه مطرح کرد: امروز اراده ملت ها تجسم پیدا کرده و اسرائیل را در محاصره کامل قرار داده و جریان مقاومت را در سرزمین های اشغالی شکل داده است و جوانانی بزرگ و سردارانی رشید را تربیت کرده است؛ امروز این جبهه با محوریت قدس مورد تأکید قرار گرفته و گفتمان انقلاب نیز انتشار روزافزون پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز با شکل گیری جبهه بین المللی اسلامی توطئه ها افزایش پیدا کرده است و این بدان جهت است که دستاوردهای ما بسیار زیاد بوده است.

آیت الله اعرافی یکی از توطئه های دشمن را ساختن و پرداختن جریان های بدلی از اسلام همچون داعش توصیف کرد و گفت: همه شواهد گواه بر این است که داعش را آمریکایی ها ساخته اند تا چهره ناب اسلام و حرکت توفنده انقلاب و جبهه مقاومت را تخریب کنند؛ بدون شک اگر این موانع را جلو نیاورده بودند محو اسرائیل سرعت بیشتری می یافت.

تعیین زمان انتقام خون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با ما است

همچنین حجت الاسلام صفی الدین نیز در این مراسم تأکید کرد: اگر هدف از ترور این دو فرمانده شهید این است که آمریکا و اسرائیل بگویند که راه قدس بسته شده است و دیگر راهی برای بازپس گرفتن قدس نیست، به آنها می گوییم که شما سخت در اشتباهید، زیرا برادران و فرزندان این دو فرمانده بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس، راه آنها را ادامه خواهند داد و پرچمی که شهید سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس به دست گرفته بود، ان شاء الله همان پرچم یک روز در قدس و برفراز گنبد مسجد الأقصی برافراشته خواهد شد. فلسطین و قدس از آن مسلمانان است و بی شک دوباره به آنها برمی گردد. الان وقت ناامیدی و ضعف و سستی نیست. نباید با ترور فرماندهان ما توسط دشمن، ضعف و نا امیدی به دلهای ما رخنه کند.

عضو هیأت مدیره جبهه جهانی شباب المقاومه خاطرنشان کرد: ما در پایان دوباره تأکید می کنیم و آنچه را که همیشه گفتیم دوباره می گوییم: خونهای پاک مانند خون این شهدا ساکت نمی ماند و نمی گذارد کسی ساکت بماند. این خونها انقلابی دوباره در ما برافروخته است. اگر شورمقاومت در عقل و دل و جان و فرهنگ و رفتار ما وجود داشته باشد، شهادت این دو فرمانده جان دوباره ای به آن داده و آتش آن را دوباره در دل بسیاری از جوانان این امت و جوانان محور مقاومت، برافروخته است.

وی افزود: همه آنها به پیمان خود پایبندند و عهد بسته اند که انتقام این خونها را بگیرند، انتقام حتمی است. انتقام در راه است و در چندین زمینه و با چندین فعالیت خواهد بود. انتقام شهادت این دو فرمانده یک روزه و یک ماهه و یک ساله و با یک کار نیست. این انتقام مداوم است و در همه زمینه ها استمرار خواهد داشت. کسانی که حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند باید در همه زمینه ها منتظر باشند، زیرا تعیین زمان انتقام با ما است.

نقش شهید سلیمانی در مقاومت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی

همچنین ابومجاهد سخنگوی کمیته‌های مردمی فلسطین در پیامی به این همایش ابراز کرد: ما امروز و در این سالروز نیکو که بوی خوش عطر آن، از عطر برآمده از بارگاه آن فرمانده بزرگ، سپبهد قاسم سلیمانی، منتشر می‌شود، قرار داریم؛ فرمانده‌ای که فرزندان ملت ما را به نبرد با این دشمن صهیونیستی تشویق می‌کرد و مترصد و در انتظار لحظات پیروزی و تسلط مقاومت فلسطین بود.

وی افزود: پس چه‌بسیار که این فرمانده شهید اقدام به اطلاع یافتن از ریزترین جزئیات مربوط به فعالیت‌های مقاومت می‌کرد و همیشه این فرمانده عملیات‌های مقاومت فلسطین را چه در غزه و چه در کرانه باختری و چه در قدس و چه توسط عرب‌های ساکن در مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی و چه در اماکن دیگر گرامی می‌داشت.

ابومجاهد ابراز کرد: شهید سلیمانی انواع پشتیبانی را نسبت به مقاومت فلسطین انجام می‌داد و موشکهایی را به دست آنها رساند که می‌توانند به‌وسیله آنها اهدافی در قلب تل‌آویو، حیفا و سایر شهرهای رژیم صهیونیستی را منهدم کنند. زمانی که حاج قاسم موشکهای کورنت را به مقاومت فلسطین داد تحول بزرگی در موازنه بازدارندگی و قواعد با رژیم صهیونیستی ایجاد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم نمایشگاه تخصصی شهید ابومهدی المهندس نیز در مدرسه علمیه معصومیه با حضور آیت الله اعرافی افتتاح شد و تا روز 13 دی ماه و همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پذیرای علاقه مندان خواهد بود./841/پ202/ب1

ارسال نظرات