۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۶۷۱۳۸۹
مکتب سلیمانی؛

سازش؛ تئوری شکست خورده در مقابل مکتب سیدالشهدای مقاومت

سازش؛ تئوری شکست خورده در مقابل مکتب سیدالشهدای مقاومت
استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: سردار سلیمانی هیچ‌گاه دست از مقاومت بر نداشت و در نهایت سیدالشهدای مقاومت لقب گرفت؛ کسانی که به سمت سازش رفتند، ذلت تسلیم شدن را چشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، شجاعت را یکی از ویژگی‌های مهم شهیدان سلیمانی و المهندس دانست و گفت: شجاعت صفت بارز مدافعان حریم ولایت است و این خصلت در حاج قاسم سلیمانی بی نظیر بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی ولایتمداری را از دیگر شاخصه های مکتب سردار سلیمانی عنوان کرد و اظهار داشت: سردار سلیمانی ذوب در ولایت بود؛ همواره در مسیر اطاعت از رهبری گام برداشت و هیچ‌گاه جناحی و سیاسی فکر نکرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه ابراز کرد: سردار سلیمانی با وجود موقعیت اجتماعی و محبوبیت فراوان هیچ‌گاه دست به اجتهاد در برابر نص و فرمان ولی امر نزد و حتی وصیت کرد که بر روی مزارش عنوان سرباز هک شود تا تحت امر فرماندهی کل قوا بودن را به همگان اثبات کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: در همه کشورهای دنیا فرماندهان نظامی شجاعی وجود دارد اما همه آنها غرق در مادیات هستند؛ سردار سلیمانی بر خلاف فرماندهان نظامی دنیا سرشار از معنویت بود و این مقام را به واسطه اطاعت از رهبری به دست آورد.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی گفت: سردار سلیمانی هیچ‌گاه دست از مقاومت در برابر دشمن و استکبار بر نداشت و در نهایت نیز سیدالشهدای مقاومت لقب گرفت؛ در مقابل کسانی که به سمت سازش در برابر استکبار رفتند، ذلت تسلیم شدن را چشیدند.

وی با بیان اینکه مردم باید نسبت به قهرمانان واقعی خود آگاهی داشته باشند، عنوان کرد: بصیرت و شناخت صحیح نسبت به حوادث و نسبت به دوست و دشمن در سیره شهیدان سلیمانی و المهندس کم‌نظیر است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی اظهار داشت: با توجه به جامعه شناسی عراق و رنگ عوض کردن مداوم مردم و جریان ها، راهبری جریان حق در چنین جامعه ای نیازمند بصیرت بسیار بالایی است که شهیدان سلیمانی و المهندس به خوبی از این بصیرت برخوردار بودند و تا آخرین نفس در مسیر حق باقی ماندند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر تاریخی شدن حادثه شهادت سردار سلیمانی، ابراز داشت: اثرگذاری سردار شهید سلیمانی در منطقه و جهان به حدی بود که فرمانده کل کفر برای شهادت او مجبور شد به میدان بیاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی با اشاره به فرماندهی امام گونه سردار سلیمانی در جبهه های مقاومت، گفت: فرمانده سپاه قدس در همه مراحل در کنار سربازانش حضور داشت و همین شهادت طلبی او سبب ایجاد انگیزه در سربازان برای تبعیت از او می شد.

وی با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی نه تنها قهرمان امت بزرگ اسلام بلکه قهرمان بشریت است، عنوان کرد: امروز مردم دنیا حاج قاسم سلیمانی را نماد مبارزه با استکبار و آزادی از دست ظالمان می‌دانند./1350/ت301/ف

ارسال نظرات