۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۶۷۱۴۰۱
حجت الاسلام حسینی:

انتقام سخت تنها با خروج امریکا از منطقه صورت می‌پذیرد

انتقام سخت تنها با خروج امریکا از منطقه صورت می‌پذیرد
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انتقام سخت تنها با خروج امریکا از منطقه صورت می‌پذیرد، گفت: رهبر انقلاب مقتدرانه حکم خروج امریکا از امریکا صادر کردند.

به گزارش سرویس حوزه و  روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، عصر امروز در همایش بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی که به همت سازمان بسیج حقوقدانان قم در مجموعه فرهنگی شهید آیت الله سعیدی برگزار شد، با اشاره به اینکه نظام آمریکا به دنبال تغییر و نفوذ در تمام کشورهای دنیا است، گفت: نظام اسلامی ایران با انقلاب خود به حکمرانی امریکا در ایران پایان داد و امروز نیز باید به نفوذ امریکا در منطقه و جهان پایان داده شود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شده است، گفت: نفوذ ایران در منطقه سبب برهم خوردن تمام معادلات امریکا در منطقه شده است و یکی از عوامل نفوذ و قدرت ایران در منطقه توسط شهید قاسم سلیمانی رقم خورده است.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: استکبار جهانی بر این تصور بود که قدرت و نفوذ ایران در منطقه با ترور شهید سلیمانی از بین خواهد رفت، در حالی که قدرت ایران وابسته به اشخاص و افراد خاصی نیست.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: شهید سلیمانی در سفر خود با دعوت رسمی دولت عراق وارد این کشور شده بود؛ در حالی که تمام دیپلمات ها در تمام نقاط جهان از مصنویت قضایی و امنیت جانی برخوادار هستند، و هیچ دولتی حق تعرض به آنها را ندارد.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: امریکا به بهانه اینکه شهید سلیمانی در صدد ضربه زدن و حمله به مراکز نظامی امریکا در کشور عراق بوده است، از این به جهت برقراری امینت مراکز نظامی امریکا در عراق در اقدام پیشگیرانه به ترور شهید سلیمانی پرداخت.

وی با بیان اینکه منشور حقوق بین الملل به مثابه قانون اساسی برای تمام جوامع بشری است، گفت: سردار سلیمانی پیام آور صلح بوده و هدف آن نابودی تکفیری ها و داعش بوده که غربی ها در اظهارات خود از نابودی داعش اظهار خرسندی کرده بودند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: دفاع پیش دستانه شرایط منشور حقوق بین الملل را دارا نبوده و محلی که شهید سلیمانی در آن ترور شده بود نه در کشور آنها و نه در سفارتخانه آنها بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اظهار نظرهای برخی مبنی بر سکوت در برابر ترور شهید فخری زاده گفت: برخی هدف اسرائیل در ترور شهید فخر زاده را تله پرشی بیان می کنند تا آنها بتوانند نظام ایران را وادار به عکس العمل و مقابله به مثل کنند؛ از این رو می گویند باید نظام اسلامی در این حادثه صبر سیاسی داشته و در این باره سکوت کند؛ اما این منطق به طور قطع محکوم به شکست است.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: اگر نظام اسلامی ایران و دولتمردان و از مواضع خود عقب نشینی کنند؛ استکبار جهانی جری تری خواهد شد و به جنایت ها و ترورهای سرداران نظامی و دانشمندان ایرانی ادامه خواهند داد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انتقام سخت تنها با خروج امریکا از منطقه صورت خواهد گرفت، افزود: رهبر معظم انقلاب مقتدرانه حکم خروج امریکا از منطقه را صادر کردند؛ اما برخی ذلیلانه دوباره دم از مذاکره و توافق با استکبار جهانی و آمریکا می زنند./998/پ۲۰۲/ف

ارسال نظرات