۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۷۱۴۰۶

بیانیه مجمع جهانی شیعه شناسی در مورد فیلم بانوی بهشت

بیانیه مجمع جهانی شیعه شناسی در مورد فیلم بانوی بهشت
دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی در مورد فیلم جنجالی و فتنه آفرین «بانوی بهشت» بیانیه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت پیمان دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی با صدور بیانیه ای در خصوص فیلم جنجالی و فتنه آفرین «بانوی بهشت» واکنش نشان داد.

متن این بیانیه که در فضای مجازی منتشر شدہ است بشرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهای اخیر، خبرهای مربوط به پخش فيلمی سینمایی با نام «بانوی بهشت» را شنیده ایم كه قرار است از چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ھجری شمسی مصادف با ٣٠ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی در سینماها و شبکه های کابلی غربی پخش شود.

اين فيلم که نیّات تولید کنندگان و تامین کنندگان آن و اخلاص و ارادت حقیقی آنان به اهل بیت عصمت و طهارت در هاله ی از ابهام است، با هزينه اي معادل ١٥ ميليون پوند و توسط جماعتی از شیعیان تدارک و تهیه شده است که جریانی فرقه ای و افراط گرا و تفرقه انگیز موسوم به شيرازیهای مقيم لندن به سر کردگی یاسر حبیب مشهور هستند.

اگر چه گزارشات و تبلیغ این فیلم حکایت دارد که فیلمنامه وساخت آن بر پيامی استوار است که داعش منحوس و جنایتکار را حاصل آموزه هاي مذاهب اهل سنت معرفی کند و تلاش دارد ظلم هايي را كه به حضرت صدیقه شهیده زهراء مرضیه سلام الله عليها شده است را نیز در همين راستا به نمایش بگذارد.

اما به اين فيلم حرفه اي در فضاهای رسانه ای جهانی و گستردگی پخش آن خوشبینانه اگر بنگریم، مصداق "کلمهُ حقِِ یُراد بها الباطل" خواهد بود.

متأسفانه آثار پخش اين فيلم به زیان همه مسلمانان جهان و بخصوص شیعیان است و در بین اهل سنت از كشورهاي مختلف از هم اکنون واکنش های تند معترضین مشاهده میشود و ممكن است تبعات سوء و نا خوش آیندی را به بار آورد.

مجمع جهانی شیعه شناسی این عمل افراطی را پر آسیب و ترفندی اختلاف انگیز برای ایجاد دشمنی و دامن زدن به نزاع های منع شده در قرآن کریم و ناقض اعتصام به حبل الله و معارض با سیره ائمه هدی صلوات الله علیهم میداند و آن را شدیدا" محکوم مینماید.

از همه مسلمانان و بخصوص شیعیان جهان میخواهیم تا با حکمت و موعظه حسنه و اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این باره و تا سرحد امکان از نمایش این اثر فتنه آفرین جلوگیری نمایند و از سازندگان اين فيلم که علاوه بر شومی اصل عمل، حاوی قداست شکنی به ساحت پیامبر اعظم و ذوات مقدسه معصومین علیهم السلام با اجرای مشهود نقش و سیمای الهی آنان توسط هنرپیشگان بدنام نیز هست، اعلام برائت کنند.

از شیعیان تقاضا داریم، اظهار نظر حضرات مراجع عظام تقليد و بزرگان حوزه هاي علميه، بويژه حوزه علميه قم را در رَد و اعلام حرمت این عمل سیئه به گوش همگان برسانند.

آیت پیمان
دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی

/۹۸۸/

ارسال نظرات