۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۷۱۴۱۱
امام جمعه موقت کاشان:

ولایت مداری یکی از شاخص‌ترین آموزه های زندگی حضرت فاطمه زهرا است

ولایت مداری یکی از شاخص‌ترین آموزه های زندگی حضرت فاطمه زهرا است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار ولایت مداری را یکی از شاخص‌ترین آموزه های زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و گفت: الگوی ما در ولایت مداری باید حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در دومین شب عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در پایگاه بسیج ملامحسن فیض کاشانی مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: انسان در این دنیا همیشه بر سر دو راهی حق و باطل قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شخصیت انسان با انتخاب راه حق و یا راه باطل شکل می‌گیرد، ابراز کرد: این انتخاب انسان است که شخصیت او را نشان می‌دهد، از این رو امیرمومنان (ع) می‌فرماید، در دگرگونی اوضاع و احوال باطن و حقیقت است که جوهره انسان مشخص می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: فاطمه زهرا (س) در امتحانات سخت و زیاد الهی قرار گرفت و از همه امتحانات الهی نیز سربلند خارج شد، چرا که حضرت فاطمه زهرا (س) بر سر دو راهی دو تفکر الهی و تفکر دنیوی، تفکر الهی را انتخاب کرد.

وی افزود: انسان همیشه و هر روز بر سر دوراهی قرار دارد و انتخاب او بر سر دوراهی‌ها است که دنیا و آخرت او را می‌سازد، چرا که اگر اشتباه کند سقوط خواهد کرد و اگر انتخاب صحیحی داشته باشد عاقبت به خیر  و رستگار خواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از سخت‌ترین انتخاب‌های فاطمه زهرا (س) را دفاع از امیرمومنان (ع) دانست و اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از ولایت جانانه دفاع کرد و با زبان خود خطبه فدکیه را قرائت کرد و هم با جسم خود و هم با وصیت خود از ولایت دفاع کرد و از این آزمایش سربلند خارج شد.

امام جمعه موقت کاشان همچنین ولایت‌مداری را یکی از شاخص‌ترین آموزه های زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و گفت: الگوی ما در ولایت مداری باید حضرت فاطمه زهرا (س) باشد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات