۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۷۱۴۲۴
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تحریم‌های ظالمانه حاصل فتنه سال ۸۸ بود

تحریم‌های ظالمانه حاصل فتنه سال ۸۸ بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه حاصل فتنه سال ۸۸ بود، گفت: درواقع این فتنه گران بودند که تحریم‌های سخت را بر مردم تحمیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، با اشاره به شکل‌گیری دهه بصیرت از سال 88 به بعد گفت: حوادث عظیم و سخت در دی‌ماه اهمیت و لزوم تبیین این دهه را دوچندان کرده است.

وی اضافه کرد: 9 دی سال 88، 17 دی دستور رضاخان برای کشف حجاب، 19 دی‌ماه قیام مردم قم در سال 56، برخی از حوادثی بوده‌اند که به مناسبت آن‌ها این هفته به نام هفته بصیرت نام‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: معاندین و فتنه گران هشت ماه امنیت و آسایش را از مردم سلب کردند که این موضوع نهایتاً منجر به تصویب تحریم‌های ظالمانه و فلج‌کننده غرب علیه کشور ما شد، تحریم‌های که همچنان باقی است.

وی افزود: درواقع این فتنه گران و آشوب‌طلب‌های سال 88 بودند که تحریم‌های سخت را بر مردم تحمیل کردند و تحریم‌های ظالمانه حاصل فتنه سال 88 بود.

حجت‌الاسلام سالاری دلیل و سرچشمه اصلی تحریم‌های فلج‌کننده کشور را اتفاقات سال 88 خواند و گفت: نسل جوان بدانند قبل از انتخابات 88 دولت آمریکا اعلام کرده بود که بدون هیچ‌گونه پیش‌شرط و با قبول شروط ایران حاضر است پای میز مذاکره بنشیند، اما بعد از سال 88 و اتفاقاتی که رقم خورد، رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس اعلام کردند که ما به ایران امیدوار شده‌ایم.

وی گفت: بعد از حوادث سال 88 تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بر کشور وارد شد، آن‌ها فقط به قول معروف سنگ انداختند اما ظاهراً عده‌ای در داخل از این شرایط سوءاستفاده کردند.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه درواقع این فتنه گران و آشوب‌طلب‌های سال 88 بودند که تحریم‌های سخت را بر مردم تحمیل کردند، اظهار کرد: البته بر اساس بیانات کارشناسان اقتصادی، عمده مشکلات مملکت بحث مدیریتی است و این ضعف مدیریتی باعث این مشکلات در کشور شد.

وی تصریح کرد: اگر امروز شاهد مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور هستیم، به ضعف در حوزه مدیریت کشور برمی‌گردد؛ اما ان‌شاءالله طبق بیانات مقام معظم رهبری دولت جوان انقلابی بعد از انتخابات 1400 پای کار آمده و کشور در مسیر رفع مشکلات قرار می‌گیرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات