۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۷۱۴۲۶
مسؤول سازمان بسیج اساتید مطرح کرد؛

از تز جنگ با تحریم تا بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی

از تز جنگ با تحریم تا بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی
نشست خبری سازمان بسیج اساتید استان قم به‌مناسبت هفته بصیرت با حضور حجت‌الاسلام دکتر باقرزاده، مسؤول بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری سازمان بسیج اساتید استان قم به‌مناسبت هفته بصیرت با حضور حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده، مسؤول بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم سیدحسن حسینی نوده، سرپرست خبرگزاری بسیج استان قم در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد.
 
شهید فخری زاده، شهید قاسم سلیمانی، سازمان بسیج اساتید استان قم، سازمان بسیج، حجت‌الاسلام باقرزاده، نشست خبری، نشست خبری سازمان بسیج

حجت‌الاسلام باقرزاده، مسؤول بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم با اشاره به جمله معروف شمر جانباز جنگ سفین بود گفت: نهم دی‌ماه یادآور یک فتنه بزرگی است که در ایران اسلامی و ایران پس از انقلاب و ایران دوران جمهوری اسلامی کلید زده شد تا نظام اسلامی را از بین ببرد و من نهم دی‌ماه را فقط به ملت بصیر ایران تبریک عرض نمی‌کنم؛ بلکه به فتنه‌گرانی که نمی‌دانستند آب به آسیاب دشمن می‌ریختند هم تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: ملت ایران زمانی موفق شد این برگ زرین تاریخ ایران را رقم بزند که فتنه‌گران آن باطن خبیث خودشان را در عصر عاشورا نشان دادند و عقبه این جریان خودش را با اظهار ضدیت با ولایت فقیه، امام حسین، قرآن، شعائر اسلامی، معنویت و مسجد نشان داد و به میدان آمد. البته ملت بزرگ ایران از این فرصت به‌دست آمده استفاده کردند و برای همیشه پرونده آن فتنه سخت افزاری را بستند.
 
مسؤول سازمان بسیج اساتید با اشاره به نقش مردم قم در فتنه‌های مختلف اظهار داشت: مردم قم در فتنه ۸۸ نقش بی‌بدیل و استثنایی داشتند و بعد از اینکه بساط فتنه در قم جمع شد فتنه‌گران در هیچ‌جای دیگر قدرت بروز و ظهور نداشتند و مردم حتی در آفرینش جنبش علیه فتنه‌گران نیز پیشگام بودند. امسال غبطه می‌خوریم که چرا مردم قم نمی‌توانند مانند سال‌های گذشته خدمت رهبر انقلاب دیدار حضوری داشته باشند و ان‌شاءلله دعا می‌کنیم تدبیری اندیشیده شود تا دیدار مجازی مردم قم با رهبر انقلاب صورت بگیرد.
 

وی ادامه داد: امروز فتنه و فتنه‌گران در قم برنامه‌ریزی زیادی دارند و مردم قم همچنان باید هوشیارترین مردم علیه فتنه‌گران باشند و شما وقتی می‌بینید برخی با کسوت روحانی و استاد اخلاق به گفتن حرف‌های بی‌اساس مشغول‌اند و همچنین کسانی هستند سازمان منافقین خلق آن‌ها را به کام خود کشیده و از آن‌ها بهره‌برداری سیاسی می‌کند، مردم بیدار شهر قم باید در مقابل این فتنه‌ها بایستند.
 
شهید فخری زاده، شهید قاسم سلیمانی، سازمان بسیج اساتید استان قم، سازمان بسیج، حجت‌الاسلام باقرزاده، نشست خبری، نشست خبری سازمان بسیج


برنامه دانشگاه‌های قم برای دهه بصیرت

حجت‌الاسلام باقرزاده در تبیین و تشریح برنامه‌های سازمان اساتید و دانشگاه‌ها در ایام دهه بصیرت عنوان کرد: دانشگاه پیام نور در یک نشست تحلیلی، آخرین وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور را با نگاهی به فتنه ۸۸ برگزار خواهد کرد. همچنین یک برنامه مشترک بین بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم با بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود که تحت عنوان بصیرت و میثاق اساتید بسیجی با ولایت در روز نهم‌دیماه؛ یعنی امروز برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: هر دو بخش خواهران و برادران دانشگاه فرهنگیان برنامه‌های مشترکی را برگزار خواهند کرد. برنامه گرامی‌داشت شهادت حاج قاسم سلیمانی در سیزدهم دی‌ماه برگزار می‌شود. در ۱۹ دیماه نیز برنامه‌ای را برگزار می‌کنند و عموم اساتید بسیجی و غیربسیجی مخاطبان این برنامه هستند. همچنین مسابقه‌ای فرهنگی را این دانشگاه برگزار می‌شود مبتنی بر وصیت نامه و کتبی که برای شهید حاج قاسم تألیف شده است.

بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی در دست پیگیری

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم در بیان برنامه‌های دیگر دانشگاه‌های استان قم به مناسبت دهه بصیرت ادامه داد: دانشگاه آزاد در استان قم نیز مراسمی را دهه بصیرت برگزار می‌کند. دانشگاه قم برنامه‌های متعدد و متنوعی را به صورت عمومی و با همکاری همه رده‌ها برگزار می‌کند. مهم‌ترین آن‌ها نشستی علمی در خصوص بررسی ابعاد حقوقی شهید سردار سلیمانی است که بررسی ابعاد حقوقی سردار سلیمانی به دستگاه قوه قضاییه و تیم وزارت خارجه و به‌خصوص بخش بین الملل و حقوقی قوه قضاییه کمک می‌کند تا از نظر حقوقی شهادت ایشان را پیگیری کنند.
 
شهید فخری زاده، شهید قاسم سلیمانی، سازمان بسیج اساتید استان قم، سازمان بسیج، حجت‌الاسلام باقرزاده، نشست خبری، نشست خبری سازمان بسیج
 
وی افزود: مراسم‌های سخنرانی و نشست علمی در خصوص وضعیت خاورمیانه در دانشگاه قم با حضور دکتر خوش‌چشم و همچنین برنامه دیگری تحت عنوان نشست بررسی منظومه فکری و نگرشی سردار سلیمانی توسط وحید یامین‌پور برگزار می‌شود.

سالگرد اول شهادت حاج قاسم، باید نورانیت‌بخش سال‌های آتی شود

حجت‌الاسلام باقرزاده با اشاره به برنامه ریزی دانشگاه شهید محلاتی و دانشگاه جامع علمی کاربردی شهید محلاتی برای برگزاری نشست علمی-بصیریتی با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد:  اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اسلام که واحدی در قم دارد وبیناری را در خصوص ترور شهید فخری زاده برگزار می‌کنند. همه این مناسبت‌ها باید به اندازه خودش و به وزنی که دارد گرامی داشته شود. بنده معتقدم شهادت حاج قاسم به دلیل سال اول بودن باید همان گرما و نورانیتی که از برنامه‌های ۹ دی انتظار داریم برگزار شود.
 
وی افزود: همچنین چهلم شهید فخری زاده باید پررونق و گرم برگزار شود. شهیدی که کسانی که دوست نداشتند نام این شهید در زمرۀ دانشمندان هسته‌ای کشور ثبت شود و رهبر انقلاب با این پیام تسلیتی که برای این سردار ما که در دانشمندی علوم هسته‌ای به نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کردند، این شهید مظلوم و گمنام را که این همه سال به ملت و مملکت ما خدمت می‌کردند؛ گرامی‌داشت شهید فخری‌زاده توسط دانشگاه باید برگزار شود و دانشگاه باید برای تجلیل دانشمندان خودش سنگ‌تمام بگذارد و ابعاد مختلف زندگی این شهدا مورد بررسی قرار بگیرد.
 
 

باید شهید فخری‌زاده الگوی دانشجویان باشد/ دانشمندانی با تز خنثی سازی تحریم

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم شهید فخری‌زاده را الگویی برای دانشجویان دانست و اظهار داشت: شهید فخری زاده در آینده الگوی دانشجویان ماست و دانشگاه‌ها باید در طراز شهید فخری زاده استاد و متخصص تربیت کنند تا در خدمت نظام جمهوری اسلامی و دانش و علم کشور باشند.
 
شهید فخری زاده، شهید قاسم سلیمانی، سازمان بسیج اساتید استان قم، سازمان بسیج، حجت‌الاسلام باقرزاده، نشست خبری، نشست خبری سازمان بسیج
 
وی ادامه داد: شهید فخری‌زاده از جمله دانشمندانی که در این دوران تقابل با تحریم بدان‌ها نیاز داریم. تئوری تحریم را آمریکایی‌ها کلید زدند تا دشمنان خود را از پا دربیاورند و امروز ایران به برکت دانشمندانی مانند شهید فخری زاده توانست روی پای خود بایستد. ایران می‌تواند تز جنگ با تحریم علیه کشور‌های درحال توسعه را باطل کند و همه کشور‌ها به مدد شکستی که آمریکا در جریان قضیه تحریم خواهد خورد، یک جنبش بی‌نظیری را در جهان و خصوصاً جهان اسلام شاهد خواهیم بود.
 

پرسش و پاسخ با خبرنگاران/ برنامه‌هایی برای مناسبت‌های خاص یا برنامه‌هایی ادامه‌دار؟

مسؤول روابط عمومی خبرگزاری رسا پرسید: برنامه‌ها شما در مناسبت‌ها بیشتر خودنمایی می‌کند، ولی شما در طول سال چه برنامه‌هایی دارید؟

حجت‌الاسلام باقرزاده در پاسخ عنوان کرد: برنامه‌های سازمان بسیج را می‌توانم در سه محور بیان کنم؛ اول، محور بینشی، دوم، گرایشی و انگیزشی و سوم رفتاری است.

وی ادامه داد: یک استاد بدان جهت که استاد است باید زیرساخت‌های معرفتی مستحکمی داشته باشد؛ چرا که در مقابل دانشجو با سؤالات زیادی روبرو است. استادی که ۲۰، ۳۰ سال عمر استادی دارد باید از نظر معرفتی دارای بنیاد‌های ساخته شده باشد.

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم تقویت مبانی معرفی را دغدغه رهبر انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: تقویت مبانی معرفتی اساتید که رهبر انقلاب در دیدار با اساتید بسیجی سراسر کشور این جمله را به کار بردند. این برنامه‌ای است که سازمان بسیج اساتید دنبال می‌کند. اگر مبانی معرفتی تقویت نشود شاهد افرادی هستیم که به دلیل تقابل انگیزش مادی و الهی در افراد مانند صدر اسلام حق را یاری نمی‌کنند.
 

طرح مسأله فتنه‌های درون حاکمیت؛ مسأله‌ای برای خبرنگار روزنامه تفاهم

خبرنگار روزنامه تفاهم با اشاره به سخنان مقدماتی حجت‌الاسلام باقرزاده پرسید: شما به فتنه‌های درون حاکمیت اشاره کردید. این صحبت‌ها باعث بی اعتمادی مردم نمی‌شود؟ دلایلتان را می‌‎فرمایید؟
 
حجت‌الاسلام باقرزاده نیز در پاسخ این خبرنگار اظهار داشت: حاکمیت در چهل سال گذشته با اندیشه‌های غیر اسلامی دست و پنجه نرم کرده؛ علت ناکارآمدی نظام اسلامی در دورانی، آزمون و آزمایش اندیشه توسعه مدرن غربی در کشور تحت عنوان سازندگی و دولت کارگزاران بوده. البته یک دورانی در کشور نظام با اندیشه جامعه مدنی سوسیالیستی  و مارکسیستی دست و پنجه نرم کرده است.
 
وی ادامه داد: جامعه مدنی اصطلاحی است که غربی‌ها خوب می‌فهمند. در پسوند این واژه، آن‌ها گفتمان خود را تحت عنوان گفت و شنود تمدن‌ها پیش برده‌اند و تنها ما انتقادات غربی‌ها را شنیده‌ایم! وقتی یک آخوند شعار جامعه مدنی را به جای جامعه علوی مطرح می‌کند چه انتظاری می‌توانید داشته باشید؟ حتی اگر این شخص یک رئیس جمهور روحانی از تبار سادات باشد، به‌جای اینکه تمام تلاشش مبذول این باشد که نهج البلاغه گفتمان شود به دنبال گفتمان جامعه مدنی می‌رود. ما امروز چوب گفتمان جامعه مدنی را می‌خوریم و این آزادی لیبرالیستی را نمی‌توانیم جمع کنیم.
 
شهید فخری زاده، شهید قاسم سلیمانی، سازمان بسیج اساتید استان قم، سازمان بسیج، حجت‌الاسلام باقرزاده، نشست خبری، نشست خبری سازمان بسیج

مسؤول بسیج اساتید افزود: آقای محمدرضا خاتمی در مجلس اعلام کرد دین از سیاست جداست. مردم به احزاب و شخصیت‌ها اعتماد می‌کنند، ولی مگر انتصابات همیشه معصومانه است و ما حق نقد نداریم؟ به هیچ مسؤولی نقد وارد نیست؟ شخص رهبری فرمودند این افراد منتصب معصوم از نقد نیستند. مردم ما را در همین دوره گذشته فریب دادند تحت عنوان این که اگر به ما رأی ندهید جنگ می‌شود و ما سایه جنگ را از سر مردم برداشتیم، آیا سایه جنگ فریب نبود و رهبر انقلاب نفرمودند جنگی نخواهد شد؟

وی ادامه داد: هنوز مسؤولین می‌گویند اگر ما نیامده بودیم جنگ می‌شود، آیا این دروغ نیست و مردمی که از ترس دیوار کشیدن و جدا سازی زن و مرد رأی ندادند. این دستاورد فتنه گران است و در هشت سال گذشته هر چه اتفاق می‌افتد مانند روح الله زم که می‌گوید ما تلاش کردیم این افراد رأی بیاورند، چون می‌دانستیم این افراد انقلاب را تخریب می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام باقرزاده با اشاره به اقرار روح الله زم در گفت‌وگویی تصویری با مأموران گمنام امام زمان(عج) گفت: زم گفته بود که حمایت ما از جریان خاص در انتخابات برای به چالش کشیدن نظام جمهوری اسلامی ایران بود و ما امروز سر یک دوراهی هستیم با تجربه‌ای ۴۰ ساله از تمام تئوری‌های غربی؛ تئوری مارکسیستی موسوی تا تئوری سرمایه داری هاشمی رفسنجانی و همچنین تئوری ولایت گزیری نهم و دهم تا تئوری دولت مردان حاضر در مدیریت کشور.
 

معرفی جریان حق؛ دغدغۀ یک خبرنگار دیگر

خبرنگار دیگری پرسید: سازمان بسیج اساتید به عنوان سازمانی که با جامعه فرهنگی و دانشجویان کشور در ارتباط است، باید یک تفکر شناخته شده که در انتخابات ۱۴۰۰ بیاید را معرفی کند. اگر استاد دانشگاه متوجه باشد آن شناخت را به دانشجو منتقل می‌کند و این می‌شود ساخته شدن دانشگاه، این دغدغه را به عنوان یک انتظار و درخواست از سازمان بسیج اساتید مطرح کردم و امیدوارم برای آن حرکتی در نظر گرفته شده باشد.

مسؤول سازمان بسیج اساتید در پاسخ به این سؤال گفت: اگر منظور مشخص کردن معیار‌ها باشد، باید به سمت معرفی و تبیین این معیار‌ها برویم. بسیج و نهاد‌های نظامی به شدت نسبت به این قضیه خط قرمز دارند و شخص رهبری نیز زمانی که به ایام انتخابات می‌رسد، هیچ موقع به شخص ارجاع نمی‌دهند؛ برای همین نهاد‌های نظامی و حاکمیتی هم نمی‌توانند اشخاص و طیف‌ها را معرفی کنند.

وی ادامه داد: در خصوص دادن الگو‌ها و معیار‌ها همۀ ما باید برای شفافیت معیار‌ها تلاش کنیم، چگونگی رأی دادن و مکانیزم رأی دادن باید کشف شود و در خصوص خود افراد باید دانشجو‌ها و اساتید بر اساس معیار‌ها به گزینه خود برسند تا انتخابات بهتری داشته باشیم.
 
 
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
خیلی خوب بود ماشاءلله به جواب و فهم و بصیرت آقای باقرزاده
2
0