۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۷۱۴۸۶
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

مذاکره؛ کلید رمز جدید جریان فتنه در کشور

مذاکره؛ کلید رمز جدید جریان فتنه در کشور
نماینده خبرگان با بیان اینکه ادامه مذاکره ای که تحریم های کنونی را برطرف نکرده به صلاح کشور و ملت نیست، مذاکره را کلید رمز جدید جریان فتنه در کشور دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی در نشست علمی- بصیرتی «شهید سلیمانی، پیشگام بصیرت و مدافع ولایت» که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، با اشاره به یوم الله 9 دی، ابراز کرد: این روز حماسه ملت بزرگ ایران بود که بساط فتنه گران را از این مرز و بوم کم کردند که باید نام و یاد این روز بزرگ داشته شود.

وی افزود: ظرفیت المصطفی برای تبیین مبانی اسلام ناب، بازسازی امت اسلامی، نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام)، مرزبانی امت اسلامی و بسترسازی برای تحقق امت واحده بسیار والاست و حضور پرشور شما طلاب غیرایرانی در برنامه ها و مناسبت های مثل حماسه 9 دی، تداعی بخش این ظرفیت است. اقدام مذبوحانه آمریکا در تحریم جامعه المصطفی نیز برای کم کردن اثرگذاری این ظرفیت هاست که باید این اقدام شنیع و مذموم را محکوم کرد.

نائب رییس جامعه مدرسین با اظهار این که حضرت فاطمه(س) در بُعد ایجابی، مدافع حریم ولایت و در بُعد سلبی، آشکارکننده نفاق در امت اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س)، اولین مدافع حریم ولایت بودند که با صراحت، شفافیت، قاطعیت و فداکاری در صحنه حاضر شدند و به افشای چهره نفاق پرداختند و در این مسیر به هیچ سازشی نیز تن ندادند.

عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری حضرت فاطمه(س) را الهام بخش پیشبرد خط ولایت دانست و اظهار کرد: امام خمینی(ره)، فرزند پاک این بانوی گرامی نیز در ایران در امتداد نور ولایت پذیری حضرت فاطمه(س)، انقلابی بزرگ در ایران ایجاد کردند که نمودهای بین المللی آن برای هر شخصی مشهود است.

آیت الله کعبی با اشاره به مصحف حضرت فاطمه(س)، بیان کرد: طبق روایات، در مدت زمانی که این بانوی گرامی پس از نبی مکرم اسلام(ص) حیات داشتند، توسط فرشتگان الهی اخبار آینده امت اسلامی به حضرت فاطمه زهرا(س) الهام گردید که در قالب مصحف ایشان گردآوری شد؛ از کجا معلوم که واقعه انقلاب اسلامی ایران نیز در این کتاب نوشته نشده باشد و خبر آن به این بانوی مکرمه ابلاغ نشده باشد.

وی افزود: به شهادت یاران و اطرافیان امام راحل آن قدر کرامات و عنایات از ایشان در قبل و بعد از انقلاب دیده شد که ریشه در کمک های غیبی به ایشان داشته باشد و این نبود جز به اعتقاد راسخ امام راحل به آیه شریفه "ان تنصروا الله ینصرکم یثبت اقدامکم"؛ که با این اعتقاد امورات انقلاب را پیش می بردند و در کمال ناباوری ملت را به سلامت از پیچ و خم های انقلاب به سلامت عبور دادند.

نائب رییس جامعه مدرسین جایگاه کنونی حزب الله لبنان را از برکات انقلاب اسلامی ایران و عنایات حضرت امام راحل دانست و ابراز کرد: اکنون، حزب الله لبنان و منطقه به کابوسی برای استکبار، آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است که این فتح الفتوحات درخشان برای جبهه اسلام و حزب الله تنها در سایه پیروی از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) محقق شده است.

عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری با ابراز این که اکنون که صدای افول هیمنه ترامپ جنایتکار در جهان به خصوص در منطقه غرب آسیا نیز تنها در سایه تبعیت از ولایت و خط ناب اسلام ناب محقق شده است، اظهار کرد: در میان جوامع اسلامی، کشورهای سازشکار عربی، نخستین گروه و جریان در مواجهه با غرب می باشند که با تفکر تسلیم و همراهی با غرب به دنبال حفظ و تثبیت جایگاه حکمرانی در میان ملت های خود هستند. جریان دوم، جریان تکفیری هستند که به دنبال نابودی احکام ناب اسلامی در میان جوامع اسلامی هستند و جایگزینی نیز برای این احکام ندارند. جریان اصلاح طلبی نیز در جوامع اسلامی به عنوان جریان سومی هستند که به دنبال اصلاح روابط اسلام و غرب البته با اصول و مبانی غربی هستند. باید دانست که انقلاب اسلامی ایران، جریان چهارمی است که به دنبال احیا نمودن جامعه و حکومت اصیل اسلامی در سایه احیای تمدن اسلامی است.

نائب رییس جامعه مدرسین با اظهار این که آن شیخ مفلوکی که اخیرا بر علیه نظام و ولایت سخن گفته است نیز به دنبال پناهندگی به فرانسه است که باید عاقبت بخیری را برای ایشان و خود از خدای بزرگ مسألت کرد، خاطرنشان کرد: در بطن و تاریخ انقلاب اسلامی ایران نیز غرب گرایانی همانند جریان حزب آزادی و دوم خرداد بودند که همواره درصدد انحراف مبانی اصیل این انقلاب بودند که البته ره به جایی نبردند و به درایت امام راحل و مقام معظم رهبری(حفظه الله) و بصیرت مردم، نگاه و حرکت آنها به شکست انجامید.

عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری، با اشاره به فتنه بزرگ 88 و اهمیت آن در شناخت جریان انحراف، اظهار کرد: این رویداد بزرگی برای شناخت مرز بین حق و باطل بود که انصافا ملت بزرگ ایران به خوبی راه خود را از فتنه گران، سلطنت طلبان و منافقان کشور جدا کردند و با خلق حماسه بزرگ و شگفت 9 دی، حضور آحاد و سلیقه های مختلف سیاسی در مراسم تشییع پیکر پاک امام راحل را در ذهن ها تداعی کردند.

آیت الله کعبی با بیان این که تنها جریان ولایت پذیری و اقتصاد مقاومتی می تواند ملت را از اثرات کنونی تحریم ها دور کند، تأکید کرد: مذاکره، کلید رمز جدید جریان فتنه در کشور است. همچنان که به نیکی مقام معظم رهبری هشدار داده اند که مذاکره برای رفع تحریم است. ادامه مذاکره ای که تحریم های کنونی در این سال ها را برطرف نکرده، به صلاح کشور و ملت نیست.

وی در پایان با بیان این که مکتب شهید حاج قاسم، مکتب عاشورایی و جهاد در عرصه های مختلف و بصیرت و همراهی با ولایت و امامت است، افزود: باید از هر فرصت و ابزاری برای پیشرفت کشور و جامعه اسلامی استفاده کرد و از تهدیدی فرصتی را پدید آورد. انتقام خون به ناحق ریخته این شهید، هم انتقام نرم و هم انتقام سخت را می طلبد؛ باید با نگاه و عملکرد جهادی خود در هر سنگری، انتقام گر خون حاج قاسم و شهدای حریم ولایت باشیم.

ارسال نظرات