۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۷۱۴۹۴
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی عنوان کرد؛

خطبه فدکیه؛ بیانگر بصیرت بی نظیر حضرت زهرا در برابر ولایت ستیزان

خطبه فدکیه؛ بیانگر بصیرت بی نظیر حضرت زهرا در برابر ولایت ستیزان
آیت الله صدیقی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) خیر کثیر هستند، گفت: خطبه فدکیه بیانگر بصیرت و اوج سیاستمداری حضرت زهرا(س) در برابر ولایت ستیزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به صورت مجازی در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) از سلسله نوریان است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) انسان کامل است، افزود: حضرت صاحب ولایت مطلقه بر کل عالم امکان بوده و بافت وجودی دنیویشان از میوه های بهشتی است لذا ایشان بوی سیب و یاس می دهند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) دختر گرامی اش را بسیار می بوسیدند و می بوییدند، عنوان کرد: زمانی که از ایشان می پرسیدند چرا این کار را می کنید می فرمودند: هرگاه من مشتاق بهشت می شوم دخترم فاطمه را می بوسم زیرا او بوی بهشت می دهد؛ حضرت زهرا(س) به تعبیر قرآن کریم عطیه الهی هستند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به معنای عطیه، اظهار داشت: مقصود از عطیه بخشش خداوند در حد توانش است، این لقب نمود و بیانگر خزانه الهی و فوق نیاز عالم امکان است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) کوثر هستند، گفت: مقصود از کوثر علم کثیر است، حضرت زهرا(س) علاوه بر علم کثیر به عنوان خیر کثیر نیز هستند و مقام و رتبه وجودی حضرت حتی از پیامبران اولوالعزم نیز بالاتر است زیرا خداوند متعال طهارت ایشان را در قرآن کریم با «انما» معرفی می کند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) حجت بالغه خداوند متعال هستند، گفت: ایشان الگو و اسوه بوده و سوره هل اتی در شأن ایشان نازل شده است. با اینکه حضرت در انجام مسؤولیت های الهی و بندگی خویش نمره اول را دارند اما از روز قیامت هراس داشتند و این نشان دهنده ایمان بالای این بانوی کریمه است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اطعام نیازمندان را یکی از سیره های همیشگی حضرت خواند و تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در عین حال که خودشان به طعام نیاز داشتند از خود می گذشتند و دیگران را تغذیه می کردند؛ این وسعت دید حضرت در رسیدگی به ضعفا تنها به مسلمانان اختصاص نداشت.

وی افزود: مهمترین شاه بیت زندگی حضرت زهرا(س) علاوه بر عبادت و دعا اختصاص به بعد سیاسی حضرت داشت که نشان دهنده بینش و بصیرت بی نظیر ایشان بود، خطبه فدکیه بیانگر بصیرت و اوج سیاستمداری حضرت در برابر ولایت ستیزان بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات