۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۶۷۱۵۰۱
نظری به یادداشت پایگاه خبری جماران؛

قباحت کاه و وقاحت کوه

قباحت کاه و وقاحت کوه
حساسیت جماران درباره تصویر مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی و نبود تمثال مبارک حضرت امام در یک بنر، اگرچه ناشیانه است اما باید آن را به فال نیک گرفت!

باسمه تعالی

قدیم‌ترها که مردم به ویژه کشاورزان، نسیه خرید می‌کردند و وعده پرداخت آن را سر خرمن می دادند، برخی از روی شیطنت مثلا هنگام حساب و کتاب می‌گفتند: یک بار هم فلان چیز (کم ارزش مثل نخ و سوزن) را از شما خریدیم که یادتان رفته، پس لطف کنید آن را هم حساب کنید! طرف مقابل هم گمان می کرد با چه آدم حسابی و متشرعی طرف است! تا این که نوبت به کالاهای گران می رسید (مثلا یک حلب روغن حیوانی)! این جا بود که طرف دبّه درمی آورد و می گفت نه ما نگرفته ایم! طلبکار هم که حساسیت طرف را در مورد یک چیز کم ارزش دیده بود گمان می‌کرد اشتباه کرده و از طلب خود دست می‌شست!

حالا حکایت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران است که سوزنی را در انبار کاه دیده اما کوه را نمی‌بیند!‌

حساسیت این پایگاه درباره تصویر مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی و نبود تمثال مبارک حضرت امام در یک بنر، اگرچه ناشیانه است اما باید آن را به فال نیک گرفت!

گزارش تصویری از آیین طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا با حضور سردار سلامی (همرزم شهید سلیمانی) و دکتر نمکی وزیر بهداشت، نشان می‌دهد که تصاویر امامین انقلاب، در سالن موجود بوده است و به مناسبتی تصویر فرمانده و سرباز در بنر طراحی شده است. از این رو نگاه موشکافانه آن پایگاه را باید نشانه خوبی دانست از تحول بنیادین برخاسته از غیرت انقلابی و حساسیت به حضرت روح الله.

امید است از این پس شاهد جبران برخی غفلت‌ها باشیم؛ چنانکه به یاد داریم جناب علامه! سید حسن مصطفوی خمینی در واکنش به تولید و پخش برنامه فاخر شاخص، بی آنکه آن را دیده باشد اظهار نظر و تقبیح کرد و یا همین چند روز پیش نسبت به ارتحال فقیه صامد مرحوم آیت الله یزدی پیام تسلیتی داد که ندادنش اولی بود! چه آن که وقتی جناب حسن آقا کودکی بیش نبود آیت الله یزدی خانه‌اش را در اختیار امام عزیز گذاشته بود و از اصحاب خالص ایشان به شمار می‌رفت. از تجمل گرایی در مرقد امام با معماری تبرجی و سکوت یا برخوردهای منفعلانه در برابر توهین به پیرجماران در سال های گذشته تا کنون گرفته تا بی‌تفاوتی به تغییر منظر شهری در جماران به بهانه ساخت بنایی به فرموده دولت که مدتی در اختیار رئیس جمهور اسبق بوده است، یا حواشی برخی بستگان که بماند!

باری! در واقع مشکل اینجا است که پایگاه خبری جماران و دیگر مجموعه‌های همبسته که تحت نام معمار کبیر انقلاب با بودجه‌های کلان در حال فعالیت هستند، هنوز درنیافته‌اند که نباید زحمات خود را در حد یک ارگان حزبی چپ و اصلاح طلب تقلیل دهند و بیانیه‌های حزبی صادر کنند و متلک‌های سیاسی بپرانند. بد نیست نظر این پایگاه را درباره کنار هم گذاشتن تصویر مبارک حضرت امام رحمه الله علیه با تصویر شیخ ساده لوح که خون به دل امام مان کرد را بدانیم؛ آن هم در جمع یک گروهک منتسب به خط امامی‌ها!

آری!‌ این قبا قامت خود را می‌طلبد و نمی شود هم نان نام را خورد هم نمکدان شکست، چه این که متاسفانه رفته رفته نسبتی میان تمایلات و علائق احزاب و سیاسیون چپ با مرام و منش امام راحل باقی نمانده است؛ از مبانی اعتقادی اسلامی، شیعی و اصول فقهی ولایت فقیه به قرائت ناب و روشن امام خمینی بگیر تا استکبارستیزی، مردم‌داری و مستضعف نوازی آن یار سفر کرده.

حامد عبدالهی

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
رسا همچون همیشه پیشگام و عالی
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
احسنت بر حامد عبد الهی
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
احسنت
1
0
مسافر
Iran, Islamic Republic of
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
اینا غضنفرن یا مارادونا؟
1
0
وحید مهاجرنژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
اینا کهتو سایتوشون در مقابل ضعف عملکرد و بی تدبیری دولت روزه سکوت گرفتن حالا اینجا به نطق اومدن؟
0
0
نالان
Iran, Islamic Republic of
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
حکایت سایت جماران و موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل مثل این است که «بُرده دل و جان من دلبر جانان من، بعد دوباره میگه دلبر جانان من بُرده دل و جان من ..
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
آفرین به دوستان انقلابی و همیشه در صحنه رسا
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
خاک بر سر اون عده ای که نمی خوان موفقیت و کنش گری رسا در موضوعات مربوط به انقلاب را ببینن
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
آورین دوستان رسا
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
خاک بر سر مدعیان دروغین دفاع از امام
0
0