۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۷۱۵۰۹
به همت مکتب نرجس برگزار شد؛

راهپیمایی مجازی ۹ دی در جهت تنظیم شعائر

راهپیمایی مجازی ۹ دی در جهت تنظیم شعائر
خراسان رضوی - مدیر مکتب نرجس راهپیمایی مجازی ۹ دی را در راستای تنظیم شعائر بیان کرد و گفت: کرونا نمی‌تواند مانع باشد که ما نتوانیم شعائر خود را زنده نگه داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به همت مدرسه علمیه مکتب نرجس راهپیمایی مجازی بزرگداشت 9 دی  امروز همزمان با سالروز یوم الله 9 دی و حماسه مردم در بیعت  با رهبری برگزار شد.


منوره شایسته خو، مدیر مکتب نرجس گفت: هدف از برگزاری این مراسم تعظیم شعائر به پاس عملی کردن آیه از قرآن که می فرماید: « ذلِكَ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» است و به نظر می رسد که کرونا نمی تواند مانع باشد که ما نتوانیم شعائر خود را زنده نگه داریم.


وی افزود: با این راهپیمایی خواستیم  «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» را در این فضا ایجاد کنیم همچنین با این حرکت حماسه 9 دی که بصیرت مردم و سربلند بیرون آمدن از آزمایش الهی و اقتدا به ولی زمان بود را در یاد ها زنده کرد.


وی با اشاره اهمیت ثبت حماسه ها و مناسبت های تاریخی، ابراز کرد: مناسبت های تاریخی و مهم باید ثبت شود و در واقع  یادگاری است که به ما رسیده  است و شاید حماسه بودن حماسه 9 دی برای ما به اندازه ای که 40 سال آینده محرز نباشد.


شایسته خو به نقش اندیشمندان و نخبگان و حوزه علمیه در بصیرت افزایی در جامعه اشاره و بیان داشت:حوزه های علمیه مادر نظام است و هر چه مادر پویا تر، با بصیرت تر،  آگاه تر  و جهت دهی قوی تر داشته  باشد آن جامعه پویا تر خواهد بود.
مدیر مکتب نرجس با اشاره به حضور گسترده در این راهپیمایی مجازی، افزود: مخاطب بیشتری این نوع راهپیمایی جذب کرد، از کشورهای دیگر از جمله افریقا، پاکستان و هند نیز در این راهپیمایی شرکت کرده و اعلام بیعت با انقلاب ایران و رهبر انقلاب داشتند./864/

جواد رستمی
ارسال نظرات