۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۷۱۵۲۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فضای مجازی بزرگترین رقیب برای رسانه دیداری و شنیداری است

فضای مجازی بزرگترین رقیب برای رسانه دیداری و شنیداری است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: پیش از این رقیبی برای رسانه‌های دیداری و شنیداری وجود نداشت، اما با پیشرفت تکنولوژی، امروز فضای مجازی بزرگترین رقیب برای آن‌ها است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی سه شنبه شب در دیدار با کارکنان صدا و سیمای دفتر کاشان، گفت: رسانه ابزار ارتباط جمعی و فراگیر در همه موضوعات مورد نیاز مردم از جمله حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

وی عدم آگاهی برخی ازمسؤولان از جایگاه و اهمیت رسانه را از مشکلات این حوزه دانست و افزود: مسؤولان نباید انتظارداشته باشند رسانه به سراغ به آن‌ها برود چرا که همه دستگاه‌های اجرایی دارای روابط عمومی هستند و مسؤولان این بخش باید بصورت مستمربا رسانه تعامل داشته باشند.
 
به گفته وی جایگاه رسانه در جلسات شورای اداری شهرستان باید تبیین شود و از رسانه حمایت شود، چرا که رسانه حرف برای گفتن زیاد دارد. 

آیت الله سلیمانی ادامه داد: امروز روابط عمومی بازوان قدرتمند رسانه‌ها برای نقش آفرینی دستگاه‌های اجرایی هستند و می‌توانند اخبار خود را در اختیار رسانه قرار دهند.

به گفته وی رسانه نقش بسیجی را برای دفاع از کشور و کمک به افراد مستضعف و بازسازی کشور را دارد و در اختیار نظام و کشوراست.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه نقد‌هایی به عملکرد برخی رسانه‌های کشور برای الگو‌هایی که معرف سبک زندگی اسلامی نیست وارد است، گفت: رسانه در برگزاری انتخابات و تشویق برای حضور در پای صندوق‌های رای، تهییج مردم به ایجاد شورمعنوی درآیین‌های سوگواری ماه‌های محرم و صفر و همچنین ترویج سبک زندگی اسلامی در روز‌های عادی باید تلاش کند.

آیت الله سلیمانی همچنین با اشاره به برخی مشکلات در برخی از بخش‌های رسانه‌های دیداری و شنیداری از جمله رقیبان داخلی و خارجی، گفت: پیش از این رقیبی برای رسانه‌های دیداری و شنیداری وجود نداشت، اما با پیشرفت تکنولوژی، امروز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بزرگترین رقیب برای آن‌ها است.

وی با تأکید براینکه رسانه ملی در رقابت شدید با رسانه‌های داخلی و خارجی قراردارد، اظهارداشت: امروز مانند گذشته تنها یک رسانه بیگانه با رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران رقابت ندارد بلکه ده‌ها رسانه خارجی هم صدا و هم نوا به مقابله با رسانه ملی برخاسته اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه رسانه نظام جایگاه ویژه‌ای بین مردم دارد، اظهار داشت: همه نگاه‌ها سالم نیست و برخی نگاه‌ها شکاک و گرفتار شبه است و، چون رسانه منتسب به نظام الهی جمهوری اسلامی است برخی سعی بر سلب اعتماد نسبت به این جایگاه دارند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات