۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۷۱۵۲۷

ارائه گزارشی از تهدیدات موجود در فضای مجازی به کمیسیون امنیت ملی مجلس

ارائه گزارشی از تهدیدات موجود در فضای مجازی به کمیسیون امنیت ملی مجلس
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه اخیر گزارشی از تهدیدات موجود در فضای مجازی ارائه شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست اخیر کمیسیون خود اظهار داشت: جلسه امروز مهمان ما سردار وحید مجید بود که گزارشی از فعالیت های پلیس فتا ارایه کرد.

وی افزود: سردار مجید، رئیس پلیس فتا، در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از تهدیدات موجود در فضای مجازی در دو بعد محتوایی و فنی تاکید کرد شبکه های اجتماعی ای که سرورهای آن در خارج از کشور است این ظرفیت را دراند که به بستری برای جرائم سایبری تبدیل شوند.

عمویی ادامه داد: سردار وحید با تاکید بر تقویت از شبکه ملی اطلاعات، خاطرنشان کرد که در شبکه ملی اطلاعات دو هدف حفاظت از داده های ایرانیان و همین طور حاکمیت ملی بر فضای مجازی داخلی با هدف مقابله با جرائم در محیط سایبری دنبال می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: رئیس پلیس فتا همچنین به گزارشی از تنوع جرائم سایبری و روند مقابله با این جرائم در پلیس فتا ارائه کرد که حاکی از موفقیت در موارد مختلفی از کشف جرم و مقابله با مجرمین بود. بر اساس این گزارش با بهره گیری از رمز پویا در تراکنش های مالی، شاهد چشمگیر فیشینگ و تخلیه حسابهای بانکی در فضای مجازی بوده ایم.

وی در خاتمه بیان کرد: در این جلسه نمایندگان حاضر هم بر ضرورت تقویت حکمرانی ملی در فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه ای در جامعه تاکید کردند./998/د102/ب1

ارسال نظرات