۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۷۱۵۷۱

رونمایی از کتاب دوم شهید سلیمانی در شیراز

رونمایی از کتاب دوم شهید سلیمانی در شیراز
دبیر علمی کنگره بین‌المللی شعر خاتم سلیمانی از رونمایی دومین کتاب شهید سپهبد سلیمانی در ۳۵۵ صفحه و ۴ چشم انداز طی آیین اختتامیه این کنگره در شیراز خبر داد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، دبیر علمی کنگره بین‌المللی شعر خاتم سلیمانی از رونمایی دومین کتاب شهید سپهبد سلیمانی در ۳۵۵ صفحه و ۴ چشم انداز طی آیین اختتامیه این کنگره در شیراز خبر داد.

او ادامه داد: دومین کنگره بین‌المللی خاتم سلیمانی با رویکرد بزرگداشت سالگرد سپهید شهید قاسم سلیمانی و تکریم شهادت شهید محسن فخری زاده ۱۳ دی‌ماه جاری برگزار می‌شود.

مدیر انجمن ادبی آستان مهر حرم شاهچراغ(ع) عنوان کرد: از حدود دو ماه و نیم پیش فراخوانی منتشر و از شعرای سراسر کشور و جهان برای ارسال آثار فاخر خود به دبیرخانه کنگره، دعوت شد.

شفیعی با بیان اینکه سال گذشته و پس از ١٠ روز از شهادت شهید سلیمانی نخستین کنگره شعر خاتم سلیمانی برگزار و از کتاب آن رونمایی شد، گفت: امسال فرصت بیشتری برای برنامه ریزی و تقویت زیرساخت‌ها داشتیم.

او خاطرنشان کرد: امسال بیش از هزار اثر شعری در قالب‌های مختلف چه کلاسیک و چه انواع و اقسام شعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و از خارج از کشور نیز دانشمندان و شعرای مطرحی آثار خود را ارسال کرده‌اند.

دبیر علمی کنگره رونمایی از کتاب دوم شهید سپهید سلیمانی اضافه کرد: امسال دومین کتاب خاتم سلیمانی به انضمام اولین مجموعه شعری شهید فخری زاده در این کنگره رونمایی می‌شود و با توجه به پتانسیل موجود در فارس در کاری جمعی این مهم به نتیجه خواهد رسید.

شفیعی افزود. این کتاب در چهار چشم انداز سردار دل‌ها، فخر ایران(شهید فخری زاده)، پارسی زبانان جهان و اشعار شاعران آذری زبانان با ترجمه سلیس فارسی تعریف شده است.

او با بیان اینکه بخشی از اشعار منتخب به جمعی از گویندگان مطرح صدا و سیمای کشور برای انجام دکلمه هم داده شده است، اعلام کرد که١٣ دی ماه از ساعت ١٤:٣٠ تا ١٦:٣٠ با رعایت پروتکل‌ها شعر خوانی با ٢٠ شاعر آغاز می‌شود.مراسم اختتامیه نیز از رادیو فرهنگ به صورت زنده پخش خواهد شد./826/

ارسال نظرات