۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۷۱۵۷۵
رهبر شیعیان پاکستان:

اسرائیل، رژیمی نامشروع، غیر قانونی و غاصب است

اسرائیل، رژیمی نامشروع، غیر قانونی و غاصب است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی به زمزمه برقراری روابط دوستانه با اسرائیل در درون پاکستان واکنش نشان داد و گفت: اسرائیل رژیمی نامشروع، غیر قانونی و غاصب است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان و رییس مجمع علمای شیعه این کشور به زمزمه برقراری روابط دوستانه با اسرائیل در درون پاکستان واکنش نشان داد و اسرائیل را رژیمی نامشروع، غیر قانونی و غاصب دانست.

وی با بیان این که نامه جنبش فلسطین «حماس» به سران و شخصیت های کشورهای اسلامی و عربی در خصوص وضعیت فلسطین، برای بیداری سران مسلمان، دانشمندان و شخصیت های مهم جهان کافی است، گفت: حامیان اسرائیل در پاکستان، از لحاظ فکری بهتر از پدر ملت محمد علی جناح و شاعر مشرق اقبال لاهوری نیستند، این دو ستون های کشور پاکستان مخالف ارتباط با اسرائیل بوده اند.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که آنچه در سوره مائده در خصوص ورود بنی اسرائیل و سکونت گزیدن آنان در سرزمین مقدس (فلسطین) ذکر شده است، ارتباطی با یهودی های صهیونیزم ندارند، ابراز داشت: آن بنی اسرائیل قرن ها پیش نابود شده اند و کتاب و شریعت آنان نیز از بین رفته است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی ساخته و پرداخته استکبار جهانی در دل جهان اسلام و ارض مقدس فلسطین است.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی اسرائیل را رژیمی نامشروع، غیر قانونی و غاصب خواند و افزود: قرآن کریم در سوره مبارکه هود می فرماید: وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ؛ و به کسانی که [به آیات خدا، پیامبر و مردم مؤمن] ستم کرده اند، تمایل و اطمینان نداشته باشید و تکیه مکنید که آتش [دوزخ] به شما خواهد رسید ودر آن حال شما را جز خدا هیچ سرپرستی نیست، سپس یاری نمی شوید.

رهبر شیعیان پاکستان هدف منطقه ای یا مذهبی جلوه دادن مسئله فلسطین را کاهش حساسیت مسلمانان در خصوص سرزمین اشغالی دانست و خطاب به حامیان برقراری روابط دوستانه با اسرائیل در پاکستان گفت: تجاوز به زنان مظلوم و بی دفاع مسلمان، نقض جدی حقوق بشر، جنایت و درندگی های این رژیم فاسد را در کدام کفه ترازو قرار خواهید داد؟

وی افزود: بی حرمتی به مسجد الاقصی، بی خانمان شدن صدها هزار فلسطینی، گریه های کودکان، کتک خوردن و لگدمال شدن مادران بی دفاع، کشتار صبرا و شتیلا، محاصره چندین ساله غزه و محروم کردن مردم به امکانات اولیه درمانی، که این رژیم غاصب در حق فلسطینیان انجام داده است، آیا در برابر این همه جنایت ها پاسخ قانع کننده ای برای خود دارید؟ و با وجود این همه جنایت می خواهید با این رژیم ستمگر روابط دوستانه برقرار کنید؟ و برای به رسمیت شناختن چنین وجود فاسدی دولت پاکستان را تحت فشار قرار می دهید؟

این روحانی پاکستانی افزود: این جنایت ھا خلاف اصول و ارزش های انسانی، اسلامی و بین المللی است لذا ما به هیچ وجه اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت./988/

ارسال نظرات