۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۷۱۵۷۷
مکتب سلیمانی؛

اعضای مکتب شهید سلیمانی فراجناحی و زیر چتر ولایت و رهبری هستند

اعضای مکتب شهید سلیمانی فراجناحی و زیر چتر ولایت و رهبری هستند
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتبی است که اعتقاد در آن موج می‌زند و اعضای این مکتب وابسته به جناح‌ها و حزب‌ها نیستند و زیرچتر ولایت و رهبری هستند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، به سه بعد از ابعاد شخصیتی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی که از مفاخر الهی ما است یک بعد شخصیتی او بعد اعتقادی او است که ریشه در خانواده، تربیت والدین و تعصب روحی و معنوی ایشان دارد و با آن بُعد اعتقادی زمینه ورود او را به سپاه فراهم کرد، چرا که مهمترین ابزار نیرو‌های سپاه بُعد اعتقادی است.

وی با اشاره به اینکه فنداسیون هرانسانی به شخصیت اعتقادی او است افزود: شهید قاسم سلیمانی اعتقاد داشت هرچه داریم مرهون روحانیت هستیم و این شخصیت اعتقادی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

آیت الله سلیمانی همچنین به بُعد شخصیت نظامی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شخصیت نظامی شهید حاج قاسم درون سپاه شکل گرفت و ابتدا در ۸ سال دفاع مقدس فرماندهی لشکر را برعهده داشت و در ادامه فرماندهی سپاه جنوب شرقی کشور که منطقه‌ای پرماجرا و نا امن بود را بر عهده داشت.

وی افزود: شهرت و آوازه حاج قاسم سلیمانی به اندازه‌ای گسترده بود که دشمنان از نام او وحشت داشتند بطوریکه اگر اشرار در آن زمان برای شرارت به داخل خاک ایران وارد می‌شدند از ترس شهید حاج قاسم سلیمانی به پاکستان فرار می کردند و هیبت او در دل دشمن ترس و وحشت ایجاد می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: همانگونه که دشمن از هیبت پیامبراکرم (ص) و امام خمینی (ره) ترس و وحشت داشت، هیبت شهید سلیمانی نیز دشمنان را مرعوب خودش کرده بود تا اینکه به فرماندهی سپاه قدس رسید و فعالیت‌های برون مرزی ایشان آغاز شد و در عراق حشدالشعبی را تأسیس و علویون را سازماندهی کرد و نیرو‌های مردمی سوریه را به نبرد با دشمن آورد و به ارتش سوریه اعتماد به نفس و جرأت و شهامت داد.

به گفته وی امروز در دنیا قویترین ژنرال‌ها حاج قاسم سلیمانی را می‌شناسند و از او به بزرگی و نیکی یاد می‌کنند و در داخل کشور نیز محبوب دل‌ها است.

آیت الله سلیمانی همچنین به شخصیت سیاسی حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی هیچگاه در زیر چتر و حمایت هیچ جریان و سازمانی قرارنداشت.

وی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی فراجناحی و فراحزبی و فراگروهی بود و در عین حال که سیاستی قوی داشت، اما خط سیاسی خود را با عقربه و قطب نمای رهبری تطبیق می‌داد و درون جریان یک حزب و گروهی قرار نداشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: مبانی اعتقادی در شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی موج می‌زد از این رو مکتب حاج قاسم نیز باید بر پایه مبانی اعتقادی باشد و آن مبانی اعتقادی که ایشان داشت مبانی اعتقادی اصیل بود که بخشی از آن از برکت خانواده متدین ایشان و بخش دیگر آن به برکت مکاتب مطمئن روحانیت اصیل است.

به گفته وی مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتبی است که اعتقاد در آن موج می‌زند و اعضای این مکتب وابسته به جناح‌ها و حزب‌ها نیستند و زیر پرچم این و آن شعار نمی‌دهند و تنها زیر چتر ولایت و رهبری هستند و فراجناحی و فراگروهی هستند و در درون این مکتب ترس و هراس و ضعف و سستی جایگاهی ندارد و به مذاکره با دشمن اعتقاد ندارد و تنها با اتکا به درون و برداشته‌های خود تکیه دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به حضور گروه‌های فرامرزی سپاه قدس و دستاورد‌های آن اشاره کرد و گفت: نیرو‌های فرامرزی و فراجناحی سپاه قدس در خط مقاومت و در دفاع مستقیم با دشمن جنگ را قبل از اینکه به درون کشور کشیده شود به مرز‌های دشمن منتقل کرد که این نوع تدبیر، تدبیر فرماندهی امیرمومنان (ع) است که می‌فرماید، هرکس درخانه با دشمن مقابله کند ذلیل است.

آیت الله سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی اجازه نداد جنگ با دشمن به درون خانه کشیده شود بلکه نه تنها جنگ را به بیرون از خانه هدایت کرد بلکه به نوار مرزی دشمن برد و این هنر حاج قاسم سلیمانی بود که این کار نقش مهمی در حوزه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و نظامی داشت.

وی در ادامه به سیلی و انتقام سخت از آمریکا اشاره کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از چند جهت قدرت انتقام گیری داشت، از یک جهت در میدان جنگ نرم طراحی آمریکا برای تحقق خاورمیانه بزرگ را نقش برآب کرد و اجازه نداد رویای خاورمیانه بزرگ محقق شود.

به گفته وی آمریکا قصد داشت با ایجاد‌ی کمربند امنیتی برای اسرائیل خواب اسرائیل آشفته نشود، اما حاج قاسم سلیمانی چنین اجازه‌ای به آمریکا نداد و طراحی کشور‌های عربی را برای سازش با اسرائیل نقش بر آب کرد.

نمانیده ولی فقیه در کاشان گفت: آمریکا به دنبال ایجاد جنگ بین شیعه و سنی در عراق بود، اما حاج قاسم سلیمانی و در راس آن عالم مجاهد و بزرگوار آیت الله سیستانی و بیداری مردم عراق این توطئه آمریکا را نیز نقش بر آب کرد و آمریکایی ها سیلی دیگری را دریافت کردند.

آیت الله سلیمانی گفت: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و موشک باران پایگاه آمریکایی عین الاسد که هیمنه آمریکا را در هم شکست، رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان گوشمالی و سیلی به آمریکا تعبیر کرد و گفت انتقام سخت از آمریکا در آینده گرفته خواهد شد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات