۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۷۱۵۸۹
حجت الاسلام خوبانی:

مذاکره و تن دادن به خواسته دشمن در تضاد با مکتب شهید سلیمانی است

مذاکره و تن دادن به خواسته دشمن در تضاد با مکتب شهید سلیمانی است
مازندران - استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مذاکره و تن دادن به خواسته دشمن در تضاد با مکتب شهید سلیمانی است، گفت: تنها راه غلبه بر دشمن ادامه راه این شهید است.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره در پیش بودن نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی، از ایشان به عنوان محور جریان مقاومت در منطقه و سایر نقاط جهان یاد کرد و گفت: این سپهبد شهید با ایجاد جبهه مقاومت سیاست ها و برنامه های آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش را در منطقه با شکست مواجه کرد.

وی با بیان این که امروز آمریکایی ها پس از سال ها حضور در منطقه به برکت تلاش ها و مجاهدت های سپهبد شهید سلیمانی راهی جز خروج از خاورمیانه ندارند، افزود: دستاورد ده ها سال حضور نظامی آمریکا در منطقه، شکست و بی آبرویی برای آنها است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سپهبد شهید سلیمانی خدمت بزرگی به کشورهای منطقه کرد، ادامه داد: با تلاش ها و مجاهدت های این سرباز ولایت، گروه های تروریستی و تکفیری مورد حمایت آمریکا و غرب در حال نابودی کامل هستند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که مردم بسیاری از کشورهای مسلمان منطقه در سال های اخیر از وحشت حضور گروه های تکفیری در کشورهایشان خواب راحتی نداشتند و مجبور به ترک خانه خود شدند، خاطرنشان کرد: اما امروز می بینیم به برکت امنیتی که شهید سلیمانی و سایر همرزمان ایشان به وجود آوردند، آوارگان ناشی از جنگ در حال بازگشت به مناطق خود هستند.

وی با بیان این که شهید سلیمانی توطئه شوم دشمن را در منطقه خنثی و زمینه خروج آمریکایی ها از کشورهای اطراف را فراهم کرد، بیان داشت: باید این راهی که ایشان آغاز کردند با قدرت ادامه پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر مجاهدت های شهید سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم نبود امروز حتی مردم ما نیز در شهرهای خود امنیت و آرامش نداشتند، افزود: داعش آمده بود تا خلافت خود را در کل منطقه گسترش دهد، اما جبهه مقاومت با محوریت سپهید شهید سلیمانی، این شجره خبث را نابود کرد.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که گفتمانی که شهید سلیمانی آغاز کرد آن بود امروز دیگر متعلق به ملت ایران و یا کشورهای اسلامی منطقه نیست، خاطرنشان کرد: جریان مقاومت به یک گفتمان جهانی تبدیل شده و این به برکت خون پاک شهدا به ویژه شهید سلیمانی است.

وی با بیان این که شهید سلیمانی در عرصه مجاهدت و ایثار همواره پیشگام و استوار بود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار در طول سال های اخیر و در جبهه مبارزه با داعش و تروریست های تکفیری مورد حمایت آمریکا، شبانه روز تلاش کرد با یاری خداوند متعال و مجاهدت سایر مدافعان حرم پیروز میدان شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که شهید سلیمانی در عرصه جهاد و شهادت مرزی برای خود قائل نبود، خاطرنشان کرد: همه دغدغه این شهید بزرگوار اعتلای اسلام، انقلاب و امت اسلامی بود.

حجت الاسلام خوبانی، ایستادگی، مجاهدت، استکبار ستیزی، دشمن شناسی، ولایت مداری، بصیرت و روحیه شجاعت را از جمله مهم ترین شاخصه های مهم مکتب شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: امروز کسانی که دم از مذاکره و ارتباط با غرب می زنند باید بدانند مذاکره با کسانی که دستان کثیفشان به خون پاک شهدا به ویژه شهید سلیمانی آغشته است خیانت بزرگی است که غیر قابل بخشش است.

وی با تأکید براین که تنها راه غلبه بر دشمن، ادامه مکتب شهید سلیمانی است، خاطرنشان کرد: کسانی که برای سرپوش گذاشتن بر ضعف ها و سوء تدبیرهای هفت ساله خود شعار مذاکره سر می دهند، بدانند راه غلبه بر دشمن مذاکره نیست بلکه ادامه راهی است که شهید سلیمانی آغاز کردند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات