۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۷۱۵۹۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

روحانیان در تقویت معنویت جامعه نقش بسزایی دارند

روحانیان در تقویت معنویت جامعه نقش بسزایی دارند
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به عمل، گفتار و رفتار صحیح روحانیت در هدایت مردم و تقویت معنویت، گفت: یک عالم حتی بعد از مرگش نیز می تواند منشأ تبلیغ باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، عصر امروز در همایش فصلی ائمه جمعه استان که در محل سپاه ناحیه مقاومت شهرستان ازنا برگزار شد، گفت: مردم با رفتار و گفتار صحیح عالمان، به دین گرایش پیدا می‌کنند بنابراین یک عالم می‌تواند پس از مرگش منشأ تبلیغ و ارشاد باشد.

وی ادامه داد: عالمانی در لرستان بودند که پس از مرگ سبب ارشاد مردم شدند و این امر مهم به دلیل ارتباط صمیمی آنها با حوزه علمیه اتفاق می افتد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ائمه جمعه باید نیازمندان را یاری داده و با ارتباط صمیمی بین مردم، گره‌گشای مشکل آنان باشند.

وی با تاکید بر ارتباط صمیمی عالمان دین با  مردم همراه با اخلاق و رفتار نیکو اظهار داشت: حضور نیافتن در برخی میهمانی ها، معاشرت نکردن با افراد غیر خوشنام، داشتن تواضع و دوری از تکبر نشانه های یک ارتباط صمیمی بین عالم و مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی اضافه کرد: امامان جمعه رقیب روحانیون و مقامات اداری یک شهر نیستند بلکه برای هم افزایی و کمک آمده اند و هیچگاه نقطه مقابل علمای دیگر نبودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خدمتگزاری به روحانیون، گره‌گشایی و کمک به نیازمندان و ایجاد نشاط و امید را از نشانه‌های ارتباط صمیمی عالم با مردم برشمرد و گفت: باید دانست اگر در مسیر بدون مشکل حرکت کردیم هنوز به نقطه رشد نرسیده ایم بنابراین بایستی از تجارب علمای دیگر استفاده و برای رسیدن به اهداف تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: ائمه جمعه با جدیت بیشتر احیای شورای امر به معروف و نهی از منکر را در دستگاه های اجرایی دنبال کنند چراکه اگر هر مسئولی در هر جایگاهی به وظایف خود عمل کند مشکلی پیش نمی آید.

وی عنوان داشت: شورای امر به معروف و نهی از منکر باید الگوی رفتاری و گفتاری باشد و دفاتر پاسخگویی به سوالات شرعی در شهرستانها باید با مرکز استان مرتبط باشند چراکه برنامه هایی برای ارتقای سطح علمی این دفاتر از تهران ابلاغ می شود./۹۴۵۱/د103/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات