۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۷۱۶۰۴
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

واکسن ایرانی کرونا و ضرورت استفاده از توان داخلی در حل مشکلات

واکسن ایرانی کرونا و ضرورت استفاده از توان داخلی در حل مشکلات
آیت الله موسوی اصفهانی گفت: ساخت واکسن توسط متخصصان داخلی پیام روشنی برای مسؤولان دارد که راه حل مشکلات کشور را در داخل جستجو کنند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تبریک ساخت واکسن ایرانی مقابله با کرونا، ساخت این واکسن را یکی از دستاوردهای مهم در دوره انقلاب اسلامی دانست و گفت: همانطور که رهبر انقلاب بارها اشاره کرده اند، جوانان در حوزه های مختلف مانند صنایع دفاعی و پزشکی در شرایط تحریم درخشش قابل توجهی از خود برجای گذاشته اند.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به تحریم های بسیار سختی که اروپا و آمریکا برای ایران برنامه‌ریزی کرده و آن را به حد اعلا رسانیده اند، عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که پیامبران و پیروان آنها را در دنیا و آخرت مورد حمایت و یاری قرار می‌دهد و ساخت واکسن مقابله با کرونا نیز یکی از مصادیق این یاری است.

وی با بیان اینکه شعار ما می‌توانیم در هشت سال دفاع مقدس و دیگر صحنه های توسعه و پیشرفت کشور به اثبات رسیده است، اظهار داشت: امام راحل اعتقاد داشت که باید دست بیگانه از این مملکت بریده شود؛ بر این اساس در مسئله استکبار ستیزی نیز شعار ما می‌توانیم باید تحقق کامل پیدا کند.

آیت الله موسوی اصفهانی به توصیه‌های مکرّر رهبر انقلاب مبنی بر چشم فرو بستن از امید واهی به آن سوی مرزها اشاره کرد و ابراز داشت: البته استفاده از ظرفیت های داخلی به معنای عدم ارتباط با خارج از کشور نیست اما نکته مهم این است که برای رفع مشکلات باید از تجربه های مهمی مانند ساخت واکسن مقابله با کرونا درس گرفت و از ظرفیت‌های داخلی به خوبی استفاده کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که جمهوری اسلامی به دنبال زنده کردن مکتب اسلام است، گفت: اگر استقامت در راه دین به طور کامل ظهور و بروز پیدا کند، پیشرفت‌های مادی مانند ساخت موشک های نقطه زن و واکسن و مبارزه با کرونا را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر تنها چند کشور پیشرفته دنیا توانستند از واکسن مقابله با کرونا رونمایی کنند و ساخت نمونه داخلی این واکسن در شرایط سخت تحریم شاهکاری است که باید تقدیر لازم از آن صورت گیرد.

حجت الاسلام موسوی اصفهانی با بیان اینکه جوانان عزیز سازنده این واکسن سبب عزت اسلام به ایران اسلامی شدند، گفت: ساخت واکسن توسط متخصصان داخلی پیام روشنی برای مسؤولان دارد که راه حل مشکلات کشور را در داخل جستجو کنند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات