۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۷۱۶۱۵
شیخ نعیم قاسم:

سفر آخر شهید سلیمانی به لبنان برای خداحافظی با سید حسن نصر الله بود

سفر آخر شهید سلیمانی به لبنان برای خداحافظی با سید حسن نصر الله بود
معاون دبیرکل حزب الله در مورد آخرین دیدار شهید سلیمانی با سید حسن نصرالله گفت که این دیدار برای کار نبوده، گویا شهید سلیمانی برای خداحافظی با سید نصرالله آمده بود.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله در سخنانی گفت: حزب الله تحقیقات خاصی در رابطه با شرایط ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس انجام نداده، زیرا این ترور در عراق اتفاق افتاده است.

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت که اطلاعات مربوط به ماجرای ورود شهید سلیمانی به لبنان، نحوه حرکت وی و آنچه در لبنان قبل از ترور انجام شده است، در اختیار سپاه پاسداران است و آن‌ها آن را به طور مفصل می‌دانند.

وی افزود: حزب الله در مورد شرایط ترور و تحقیقات انجام شده اطلاعات خاصی ندارد و اطلاعاتی که سپاه پاسداران در این مورد از حزب الله خواسته در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

شیخ قاسم اشاره کرد که جزئیات انتقال شهید سلیمانی از سوریه به عراق و نظارت بر حرکت وی از طریق تحقیقات انجام شده توسط امنیت ایران شناخته شده است و حزب الله نیز در جریان آن قرار دارد.

معاون دبیرکل حزب الله در ارتباط با سفر شهید سلیمانی به لبنان تصریح کرد که این سفر محرمانه بود و افراد محدودی اعم از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله و فرمانده سپاه در لبنان از جزئیات آن اطلاع دارند.

وی تاکید کرد که در جریان سفر شهید سلیمانی به لبنان، تیم حفاظت سید حسن نصرالله مأموریت نقل و انتقال و محافظت از شهید سلیمانی در مدت اقامت وی ​​در لبنان و انتقال وی از سوریه به لبنان و بازگشت وی را برعهده داشت و مسئولیت حفاظت در دمشق نیز به‌عهده سپاه پاسداران بود.

شیخ نعیم قاسم اضافه کرد که مقامات لبنان و سوریه از عبور شهید سلیمانی از مرز سوریه و لبنان مطلع نبودند و موضوع بسیار محرمانه بود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مورد آخرین دیدار شهید سلیمانی با سید نصرالله گفت که این دیدار برای کار نبوده و هیچ موضوعی برای بحث و بررسی وجود نداشت، گویا شهید سلیمانی برای خداحافظی با سید نصرالله آمده بود.

در ارتباط با اولین دیدار شهید سلیمانی و سید نصرالله نیز، شیخ قاسم گفت که آغاز جلسات در سال ۱۹۹۸ بود که سردار سلیمانی به‌عنوان فرمانده نیروی قدس منصوب شد.

وی در مورد نقش اسرائیل در ترور شهید سلیمانی تصریح کرد که به‌طور قطع شهید سلیمانی هدف اسرائیل بوده است، اما جزئیات اهداف و برنامه‌ها مشخص نبود و اسرائیل نمی‌توانست شهید سلیمانی را بدون موافقت آمریکا ترور کند؛ به‌همین خاطر هم بود که شهید عماد مغنیه را زمانی ترور کرد که همراه شهید سلیمانی نبود.

شیخ نعیم ادامه داد: تصمیم آمریکا برای ترور فرمانده سپاه قدس بیانگر اوج ضعف آمریکایی‌ها دربرابر واقعیت در منطقه است، به‌ویژه پس از شکست‌های پی‌درپی آمریکایی‌ها در منطقه، واشنگتن می‌خواست با ترور سلیمانی یک پیروزی به‌دست آورد؛ زیرا وی مسئول قدرت مقاومت در منطقه از فلسطین تا لبنان، سوریه، عراق و یمن بود./۹۸۸/

منبع: یونیوز

ارسال نظرات