۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۶۱۷
الحشد الشعبی:

آمریکا با ترور سردار سلیمانی تمامی قوانین را نقض کرد

آمریکا با ترور سردار سلیمانی تمامی قوانین را نقض کرد
مدیر بخش رسانه ای الحشد الشعبی عراق آمریکا و رژیم صهیونیستی را عامل مشکلات منطقه دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مهند العقابی مدیر بخش رسانه ای الحشد الشعبی عراق در گفت و گو با شبکه خبری المیادین گفت: آمریکایی ها با ارتکاب جنایت ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس، تمامی قوانین و مقررات را نقض کردند.

وی افزود: مردم عراق می دانند که برای نیروهای آمریکایی هیچ جایی در عراق وجود ندارد و هیچ عراقی نیست که حضور نظامیان بیگانه را در خاک خود بپذیرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی را عامل مشکلات منطقه اند.

العقابی با بیان اینکه ثبات در عراق جز با خروج آمریکایی ها محقق نمی شود، تاکید کرد: این آمریکایی ها نبودند که بر داعش پیروز شدند بلکه نیروهای قهرمان ما به پیروزی بر داعش دست یافتند.

وی تاکید کرد: ابو مهدی المهندس معتقد بود که تمامی مشکلات منطقه زیر سر آمریکا و اسرائیل است و آنچه این شهید از خود بجای گذاشت، پایه های جبهه ای برای رویارویی با طرح آمریکایی-صهیونیستی در منطقه شد.

العقابی همچنین با محکوم کردن عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: به رغم عادی سازی و مزدوری برخی کشورها، طرح های آمریکایی-اسرائیلی در منطقه درهم خواهد شکست.

وی گفت: ملت عراق سکوت در برابر حضور آمریکا در کشور خود را نخواهد پذیرفت، حتی اگر رهبرانش آن را بپذیرند.

مدیر رسانه ای الحشد الشعبی به ترور سردار سلیمانی و همراهانش به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا اشاره کرد و افزود: هیچ رییس جمهوری غیر از ترامپ حماقتی را که وی با این ترور مرتکب شد، انجام نمی داد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات