۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۶۷۱۶۳۲
مکتب سلیمانی؛

بصیرت و ولایتمداری محض سبب ماندگاری شهید سلیمانی شد

بصیرت و ولایتمداری محض سبب ماندگاری شهید سلیمانی شد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به تقارن دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: بصیرت و ولایتمداری محض سبب ماندگاری شهید سلیمانی شد.

حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام‌جمعه آشخانه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت و نیز سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: دهه بصیرت و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی با هم متقارن هستند و همه می‌دانند آنچه که سردار سلیمانی را ماندگار کرد، بصیرت او بود.

وی روحیه مقاومت، ولایت‌پذیری، دوری از دنیاطلبی، اخلاص، دشمن‌شناسی و شجاعت را از مهم‌ترین ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و افزود: حاج قاسم با بصیرت جبهه مقاومت را پایه‌گذاری کرد و تا آخرین لحظه زندگی‌اش در راه دفاع از حریم اسلام و انقلاب اسلامی ایستادگی کرد.

حجت‌الاسلام احمدزاده گفت: بصیرت همواره بزرگ‌ترین و محوری‌ترین نکته فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تمام عرصه‌های کشور بوده و مردم نیز در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با بصیرت خود باعث پیروزی و درخشش نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان شده‌اند، اما فتنه 88 نقطه عطفی برای محک خوردن بصیرت مردم در نبرد دشمن علیه ملت بزرگ ایران شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در مقاطع مختلف از تاریخ با ترفندهای گوناگون به فکر فتنه‌انگیزی در مسیر جمهوری اسلامی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: سیلی محکم ملت بیدار و با بصیرت ایران به‌صورت دشمنان مانع فراموشی این حادثه بزرگ و نیز تقویت روحیه وحدت و بصیرت افزایی می‌شود.

امام‌جمعه آشخانه با تأکید بر اینکه بصیرت موجب تشخیص حق از باطل بوده و مانع افتادن از پرتگاه‌ها و لغزش‌ها است، گفت: حاج قاسم سلیمانی از آن دسته افرادی بود که با بصیرت در مقابل ظلم ایستاد و تا آخرین لحظه در راه دفاع از حریم اسلام و انقلاب اسلامی مقاومت کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دی‌ماه ۹۸ که شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس را به‌عنوان مکتب و مدرسه‌ای برای زندگی معرفی کردند، اظهار کرد: حاج قاسم با دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی پس از آموزش جوان‌های عراقی و سوری آن‌ها را برای مقابله با گروهک تروریستی داعش وارد میدان کرد و هیچ‌گاه قدمی عقب ننشست و در آخر به آرزوی خود یعنی شهادت رسید.

 امام‌جمعه آشخانه اضافه کرد: ما باید همواره اندیشه و ولایت‌پذیری حاج قاسم را جزو برنامه‌های زندگی قرار بدهیم و مکتب او را به‌عنوان یک چراغ راه جهت دشمن‌شناسی و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی الگوی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام احمدزاده در پایان با اشاره به اینکه بعد فتنه ۸۸ فتنه‌های بزرگ‌تری در راه است، گفت: ملت ایران و مسئولین باید با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، در مسیر انقلاب ثابت‌قدم مانده و از حوادثی که پشت سر گذاشته‌ایم عبرت و درس بگیرند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات