۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۷۱۷۰۷
مکتب سلیمانی؛

خروج آمریکا از منطقه و کیفر عاملان ترور از جلوه های انتقام سخت است

خروج آمریکا از منطقه و کیفر عاملان ترور از جلوه های انتقام سخت است
آیت الله رئیسی گفت: دشمن بداند زندگی بعد از این برایش بسیار سخت خواهد بود و اخراج قطعی آمریکا از منطقه و کیفر عاملان این جنایت از جلوه های انتقام سخت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه ظهر امروز در نخستین سالگرد شهادت سردار ملی ایرانیان حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به ضرورت تبیین مکتب شهید سلیمانی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب گفت: مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمنیی(ره) و در امتداد مکتب عاشورا است و باید ابعادش برای نسل حاضر و آتی تبیین شود.

وی با بیان اینکه نخستین شاخصه مکتب شهید سلیمانی، اخلاص است، اظهار داشت: رمز موفقیت حاج قاسم سلیمانی در همه زندگی همین اخلاص بود و ما باید از آن الگوبرداری کنیم، زیرا در روایات نیز بر این موضوع تأکید شده است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه دومین شاخصه مکتب شهید سلیمانی بصیرت است، عنوان کرد: در روایات آمده این که انسان از چشم سر محروم باشد آسانتر از این است که چشم دل نداشته باشد؛ کسی که از بصیرت برخوردار باشد دوست و دشمن و ترفندهای دشمن را خوب می شناسد، از این رو رهبری معظم انقلاب همگان را نسبت به داشتن بصیرت مورد سفارش قرار می دهند، زیرا کسی که بصیرت دارد خوار نشده و دشمن بر او تسلط پیدا نمی کند؛ کارنامه عملکرد شهید سلیمانی نشانه یک انسان با بصیرت است که این موضوع در تمام زندگی اش موج می زند.

رییس قوه قضاییه سومین شاخصه مکتب سلیمانی را ولایتمداری دانست و افزود: برخی ولایت شعارند و برخی ولایتمدار؛ رمز پیروزی شهید سلیمانی این بود که فرمان ولی امر را نصب العین خود قرار می داد؛ این برای همه دانش آموزان این مکتب درس آموز است؛ حاج قاسم سلیمانی خودش به عنوان کسی که با همه وجود ولایت را باور داشت به فرامین رهبری گوش می داد و ولایی بودن در رفتار و سلوکش موج می زد.

وی حامی مظلومان بودن را از دیگر شاخصه های مکتب سلیمانی دانست و افزود: عرب و عجم، سنی و شیعه، فلسطینی یا لبنانی و ترک یا ایزدی برای ایشان فرق نداشت؛ باید دانست که نگاه متن مکتب سیاسی امام خامنه ای به همه مستضعفان عالم است و انقلاب اسلامی نگاه حمایتی به همه اقشار و مظلومان دارد و حاج قاسم این نگاه را عملی می کرد.

آیت الله رئیسی مردم داری را از دیگر شاخصه های مکتب سلیمانی توصیف کرد و ابراز داشت: نگاه حاج قاسم به مردم از نوع نگاه تشریفاتی که برخی سیاسیون به مردم دارند نیست، بلکه واقعا مردم را دوست داشتند؛ ایشان چهره ای انقلابی بود که انقلابی می اندیشید و انقلابی هم عمل می کرد.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی با همه وجود منطق «ما می توانیم» را قبول داشت، گفت: همین موضوع سبب می شد در راه پیشرفت هیچ چیز مانع ایشان نشود؛ ایشان طرفدار منطق «ما می توانیم» بود و اعتقاد داشت ما می توانیم در مقابل همه قدرت های تا دندان مسلح بایستیم و پیروز شویم.

وی بینش عمیق و دلدادگی حاج قاسم سلیمانی نسبت به اهل بیت(ع) را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در زندگی همه پیامبران می خوانیم تقوا و صبر در برابر سختی ها و نا ملایمات رمز پیروزی شان بوده است؛ این تقوا و صبر در حاج قاسم سلیمانی ظرفیت بالایی ایجاد کرده بود؛ جوانان عزیز بدانند در این میدان باید ظرفیت پیدا کرد و انسانی که ظرفیت داشته باشد در مقابل گناه و استکبار و وسوسه های شیطانی و خناسان «نه» می گوید و فقط در خط عبودیت قرار می گیرد.

آیت الله رئیسی ظرفیت بالای حاج قاسم سلیمانی را مرهون بندگی خدا و ارادت نسبت به اهل بیت(ع) تلقی کرد و گفت: دشمنان می خواستند داعش را در منطقه حاکم کرده، مقاومت را خلع سلاح، اسلام را وارونه و اسلام آمریکایی را به جای اسلام ناب معرفی کنند و با فتنه و توطئه منطقه را به آتش بکشانند؛ بر اساس فرموده رهبری، دشمن می خواست این کارها را بکند، اما نتوانست؛ ما خواستیم و توانستیم.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه بیداری امروز منطقه ناشی از خون مطهر شهدا است، تصریح کرد: این بیداری هرگز به سردی نخواهد گرایید؛ بله ممکن است مزدوران آمریکا رو به عادی سازی روابط بیاورند، اما بیداری که به برکت تلاش حاج قاسم و ابومهدی المهندس ایجاد شد هرگز از بین نمی رود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی ایران اسلامی را حرم می دانست، عنوان کرد: ایشان گفتند اگر این حرم باقی بماند حرم های دیگر نیز آسیب نمی بیند؛ این نگاه و رمزی است که در وصیتنامه اش گشوده و ما طبق آن می توانیم بگوییم ایشان 40 سال مدافع حریم حرمی است که به نام حسین بن علی(ع) و اهل بیت(ع) و اجرای دین و آموزه های دینی برپا شده است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه ایدئولوژی مقاومت جریان سلطه و استکبار را به هم ریخته و سبب استیصال آن شده است، خاطرنشان کرد: دست زدن به ترور حاج قاسم سلیمانی، دلالت بر استیصال می کند و دلالت بر دست برتر دشمن ندارد؛ حاج قاسم سلیمانی منطق و حجت قاطع داشت، اما با کسی که سخن حق را نمی پذیرفت تنها با منطق قدرت سخن می گفت؛ ایشان قدرت تولید می کرد و این قدرت هرگز نباید به سردی بگراید.

وی با بیان اینکه راه حاج قاسم با قوت در منطقه ادامه می یابد، عنوان کرد: رمز پیروزی ایشان دعا و توسل و تضرع بود؛ بدانیم این در سلوک ایشان جلوه گر بود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دشمن و آمریکایی ها و خالقان داعش و القاعده تصور می کردند با ترور ایشان مقاومت سرد می شود، اما این پیام را دریافت کردند که به هیچ عنوان نمی توانند به این هدف برسند، زیرا شهید سلیمانی روح مقاومت را در مردم زنده و احیا کرده است.

وی تصریح کرد: امروز جلوه هایی از انتقام سخت هویدا شده و دشمنان انتقامی سخت را خواهند دید و این ما هستیم که زمان آن را تعیین می کنیم؛ دشمن بداند زندگی بعد از این برایش بسیار سخت خواهد بود؛ اخراج قطعی آمریکا از منطقه و کیفر عاملان این جنایت از جلوه های انتقام سخت بوده و انتقام ما قطعی بوده و گرفته خواهد شد.

آیت الله رئیسی در پایان با بیان اینکه نصرت الهی به برکت خون شهید سلیمانی و همرزمانش با ما خواهد بود، گفت: حاج قاسم عزیز به قاسم بن الحسن(ع) سوگند این سلاح که تو برداشتی هرگز بر زمین نمی ماند و قاسم هایی به نام و مکتب تو پرورش می یابند که هر کدام یک حاج قاسم خواهند بود و دشمنانت نیز در هیچ جای کره زمین امنیت نخواهند داشت./841/

ارسال نظرات