۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۶۷۱۷۴۷
عمار انقلاب؛

دفاع از ولایت حقه فقیه آیت الله مصباح یزدی را به خار چشم دشمنان مبدل کرد

دفاع از ولایت حقه فقیه آیت الله مصباح یزدی را به خار چشم دشمنان مبدل کرد
آیت الله رئیسی گفت: غیرت آیت الله مصباح در دفاع از ولایت حقه فقیه، امام(ره) و رهبری، به میزانی موثر و عمیق بود که او را به خار چشم دشمنان این نظام و انقلاب مبدل کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه در پیامی رحلت آیت‌الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و نماینده مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:   

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُون

قال علی علیه السلام «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ»

ضایعه ارتحال فقیه انقلابی و حکیم وارسته، حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رحمت الله علیه، مصیبتی جانکاه برای حوزه های علمیه و علاقمندان و دوستداران انقلاب اسلامی بود.

این عالم ربانی، که از ارکان تبیین و ترویج حکمت متعالیه اسلامی در دوران معاصر و از وارثان مبرز علامه طباطبایی به شمار می رفت، در وادی سلوک اخلاقی و عرفانی نیز در مقام همنشینی با بزرگان اخلاق و عرفان همچون مرحوم آیت الله بهجت، خود به استادی بزرگ و هدایتگر در عرفان و اخلاق عملی مبدل شد تا هدایتگر هزاران جان عاشق به سمت معبود باشد.

اما شان و رتبه عالی آیت الله مصباح یزدی در حکمت، فقه، عرفان و اخلاق که به تعبیر رهبر معظم انقلاب خلاء علامه طباطبایی و شهید مطهری را در دوران ما پر میکند، موجب نشد تا این معلم بزرگ به درس و بحث بسنده کند بلکه آنچه را در مقام علم آموخته بود، در مقام عمل در دفاع از انقلاب اسلامی و رکن رکین ولایت فقیه بذل کرد، به نحوی که در مقابله با هجمه فکری غرب و غربگرایان، در کنار تربیت شاگردانی مهذب، هزاران هزار جوان دغدغه مند را به سلاح دفاع از ارکان معرفتی انقلاب اسلامی مجهز و به سدی محکم در برابر این هجوم مبدل کرد.

شجاعت این فقیه برجسته در بیان حق و حقیقت و بی توجهی به ملامت کنندگان و از سوی دیگر غیرت این مرد بزرگ در دفاع از ولایت حقه فقیه، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، به میزانی موثر و عمیق بود که او را به خار چشم دشمنان این نظام و انقلاب مبدل کرد تا از هیچ تلاش و کوششی برای تخریب و ترور شخصیت این عالم وارسته کوتاهی نکنند.

اینجانب ضایعه فقدان این حکیم، فیسلوف و استاد عرفان و اخلاق را به امام زمان ارواحنا له الفداء، رهبری معظم انقلاب اسلامی، حوزه مقدسه علمیه قم، شاگردان، اراتمندان و فرزندان ایشان تسلیت گفته، برای این عالم وارسته علو درجات و برای همه دوستداران آن مرحوم، صبر و اجر را مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

/841/د101/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
شاید بخش زیادی از تخریب ها و دشمنی های علامه عمار انقلاب و شادی دشمنان ایشان به واسطه اثرگذاری فکری و عقیدتیِ مثبت این عالم بزرگ بر جوانان بوده است.
0
0