۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۷۱۷۶۳
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح یزدی در برابر بدعت‌ها، انحرافات و فتنه‌ها روشنگری کرد

آیت الله مصباح یزدی در برابر بدعت‌ها، انحرافات و فتنه‌ها روشنگری کرد
آیت الله کعبی در پیام تسلیتی به مناسبت ارتحال علامه مصباح یزدی، روشنگری در برابر بدعت‌ها و شبهات و انحرافات و فتنه‌ها را از ویژگی‌های آن فقیه فقید دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی، نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با صدور پیام تسلیتی به مناسبت ارتحال آیت الله مصباح یزدی تأکید کرد: وی در صیانت از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و آرمانهای امام راحل و رهبری معظم انقلاب با استقامت و فداکاری و بصیرت و شجاعت عمارگونه از حق دفاع کرد و در برابر بدعتها و شبهات و انحرافات و فتنه ها روشنگری کرد.

متن این پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الامام موسى الكاظم عليه السلام:

 اذا مات المؤمن الفقيه ثلم في الاسلام ثلمة لايسدها شئ لان المؤمنين الفقهاء حصون الاسلام كحصن سور المدينة لها.

ارتحال عالم ربانی؛ فقیه مجاهد و بصیر و فیلسوف فرزانه و مفسر گرانمایه علامه ایت الله مصباح یزدی قدس سره را به ساحت اقدس قطب عالم امکان حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالى فرجه الشريف ورهبر حكيم انقلاب اسلامى حضرت آيت الله العظمى خامنه اي دام ظله الوارف و مراجع معظم تقليد و حوزه هاى علميه وشاگردان و دوستداران و اساتید و فضلا و دانش پژوهان ومدیران و کارکنان موسسه اموزشی وپژوهشی امام خمینی قدس سره و خاندان و بستگان بویژه فرزندان فاضل و انقلابی و داماد عالم فرزانه و مجاهد ایشان؛ تسلیت عرض می نمایم.

از خداوند متعال صبر جمیل واجر جزیل برای کلیه اصحاب مصیبت و مغفرت ورحمت واسعه ورضوان الهی وعلو درجات و حشر با رسول الله صلی الله علیه واله و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برای ایشان مسالت می نمایم.

درگذشت این دانشمند اسلام شناس و پارسا و پرهیزگار ضایعه سنگینی برای مکتب و انقلاب است. که امیدواریم خداوند با تفضل و لطف و کرم خود جبران نماید. مرحوم علامه آیت الله مصباح رضوان الله علیه، ستون و دژ مستحکم و نفوذناپذیر اسلام در معارف نظری وعملی بود.

مرحوم علامه مصباح قدس سره درطهارت روح واخلاص ومعرفت و سلوک معنوی و در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و عرصه فلسفه و عرفان و کلام و فقه و تفسیر و فرهنگ و تمدن و تولید دانش در علوم انسانی در اوج بود. و در صیانت از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و آرمانهای امام راحل و رهبری معظم انقلاب با استقامت و فداکاری و بصیرت و شجاعت عمارگونه از حق دفاع کرد و در برابر بدعتها و شبهات و انحرافات و فتنه ها روشنگری کرد. وملاحظه هيچکس را به غیر از عمل به وظیفه نداشت. و مصداق لا تاخذه فی الله لومة لائم بود.

 و با اینکه از روح لطیف و نرم و توام با محبت با مومنین برخوردار بود همواره در برابر دشمنان اسلام ومکتب اهل بیت علیهم السلام وجریان نقاق وفتنه و انحراف قاطع و متصلب بود.

مرحوم علامه مصباح تغمده الله برحمته الواسعة الگویی شایسته در عرصه علم و عمل برای حوزه های علمیه و روحانیت است. و به کادر سازی اهتمام ویژه داشت.

از خداوند متعال مسالت می نماییم توفیق رهروی راه نورانی ایشان و بهره مندی از علوم و معارف اهل بیت و تلاش بیشتر در عرصه تقویت ایمان و تقوی و بصیرت و توفیق خدمت خالصانه و سربازی امام زمان (عج) و حسن عاقبت به همه مشتاقان کرامت نماید.

بمنه وکرمه ۱۳/ ۱۰ / ۱۳۹۹ الاقل_ عباس کعبی

ارسال نظرات