۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۷۱۷۸۳
مکتب سلیمانی؛

کشورهای منطقه مدیون خون شهید حاج قاسم سلیمانی هستند

کشورهای منطقه مدیون خون شهید حاج قاسم سلیمانی هستند
کرمانشاه - آیت الله مصطفی علما گفت: کشورهای منطقه به نوعی مدیون خون شهید حاج قاسم سلیمانی هستند زیرا این شهید امنیت و آرامش را به این کشورها هدیه داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تمام عمر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در راه دفاع از اسلام و مظلوم وقف گردید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: شهید سلیمانی سالیان سال در منطقه برای حفظ اسلام از دست تروریست ها و دشمنان دین همواره در خط مقدم مبارزه بودند و نهایتا به دست عمال شیطان به درجه رفیع شهادت رسیدند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اگر نگاهی به کارنامه حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم این شهید والامقام بیش از 4 دهه در خدمت این انقلاب و نظام اسلامی بود اما با این وجود در سخنرانی های خود از حاضرین می پرسید که آیا در نظر شما من آدم خوبی هستم؟ که این نشان از فروتنی و روحیه معنوی این شهید بزرگوار دارد.

آیت الله علما در ادامه افزود: امام راحل در بحث حادثه مدرسه فیضیه قم خطاب به شاه مخلوع گفت:  «من 63 سالم است و می‌خواهم به جدم امیرالمومنین(ع) اقتدا کنم که اگر بمانم به اسلام خدمت خواهم کرد و اگر مرا بکشی خونم به اسلام خدمت خواهد کرد و من ضرر نخواهم کرد».

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: امام علی (ع) می فرمایند: « عالم اکبر در وجود شما نهفته است» لذا برخلاف اعتقاد برخی که انسان را تنها محدود به وجود مادی می دانند باید گفت که در وجود همه ما عالم اکبر قرار دارد که حاج قاسم سلیمانی نمونه عینی این موضوع بودند که هرگز در قالب یک جسم دنیوی محصور نبود.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: کشورهای منطقه به نوعی مدیون خون شهید حاج قاسم سلیمانی هستند زیرا این شهید امنیت و آرامش را به این کشورها هدیه داد و از سوی دیگر شهید سلیمانی تربیت یافته هشت سال دفاع مقدس بود که در این دوران در کنار فرماندهان بزرگی در مقابل دشمنی بعثی قرار گرفت.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود به خاطره ای از روز تودیع شهید سلیمانی در کرمان اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی روز تودیع که در کرمان برگزار گردید، بسیار گریه کرد و بسیاری تصور می‌کردند که چون از کرمان می‌رود ناراحت است که بعداً توضیح داد که من خانواده‌های شهدا را امامزاده می‌دانم و همیشه با حضور در منزل شهدا به زیارت خانواده آنها می‌رفتم ولی از این توفیق دور خواهم شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان سخنان خود ضمن تسلیت درگذشت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی، عنوان داشت: جایگاه و نقش مرحوم آیت الله مصباح یزدی همانند شمشیری بران برای دین و اسلام بود و همواره در دفاع از موجودیت اسلام و ولایت نقش بسیار مهمی در جهان اسلام برعهده داشتند./1400/

ارسال نظرات