۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۷۱۸۲۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

ولایتمداری؛ ویژگی برجسته آیت‌الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی

ولایتمداری؛ ویژگی برجسته آیت‌الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: یکی از این ویژگی‌هایی که هم در شهید سلیمانی و هم در مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی به‌صورت بارز وجود داشت، ولایت مداری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با گرامیداشت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار کرد: ایشان عالمی بودند که تمام عمر خود را در راستای شناساندن اسلام تلاش کردند و هر جا لازم بود برای پاسخگویی به شبهات وارد عرصه شدند.

وی همچنین با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی، افزود: ویژگی‌های مختلفی برای این شهید بیان شده؛ اما یکی از این ویژگی‌هایی که هم در شهید و هم در آیت‌الله مصباح یزدی به‌صورت ویژه و بارز وجود داشت، ولایت مداری بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه ولایت مداری رکن است و باید معنای واقعی آن را بدانیم، اضافه کرد: از ابتدا که خداوند آدم را خلق کرد، آدم را جانشین خود قرار داد و ولایت بر مردم را به او عنایت کرد و این ولایت تاکنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ما دو نوع ولایت خدا و ولایت شیطان داریم، خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد دین خدا را بپذیرد باید در زیر این پرچم قرار گیرد و در این جبهه داخل شود؛ اما در مقابل کسی که ولایت خدا را قبول نداشته باشد در ولایت شیطان داخل می‌شود و ولایت شیطان نیز جز تباهی سودی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: زنجیره ولایت الهی پس از حضرت آدم به پیامبران و اولیای الهی رسید تا به دست حضرت خاتم (ص) سپرده شد، پس از او ائمه اطهار (ع) ولایت جامعه را بر عهده داشتند و در دوران غیبت امام عصر (عج) نیز این ولایت بر عهده ولی ‌فقیه جامعه است.

وی ادامه داد: اگر ولایتمدار شدیم جزء گروه حق می‌شویم؛ اما اگر در مقابل ولی ایستادیم در زمره یاران شیطان قرار می‌گیریم و در طول تاریخ نیز می‌بینیم کسانی که به ولی کمک کردند اجر و قرب ویژه‌ای داشته‌اند و کسانی که در مقابل ولی ایستادند به عاقبت بدی دچار شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه گفت: شهید سلیمانی ازجمله شهدای ولایتمدار بود که حمایت از ولی را سرلوحه گفتار و کردار خود قرار داده بود؛ زیرا می‌دانست اگر دشمن ولایت را بزند، درواقع دین و پرچم دین را زده است و بعد همه عالم ولایت شیطان می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل شهید سلیمانی برای اینکه ولی و دین باقی بماند 40 سال مبارزه کرد؛ هشت سال در جبهه دفاع مقدس، ۱۰ سال در مبارزه با اشرار و کسانی که می‌خواستند این دین و کشور را از بین ببرند و شش سال هم با تروریست‌های تکفیری داعش مبارزه کرد، داعشی که می‌خواست همه کشورهای اطراف مرز ایران را ناامن کرده و بعد ایران را ناامن کند تا صاحب‌پرچم و بعد پرچم را به زمین بزند،  شهید سلیمانی با فرماندهی قوی در مقابل این اندیشه شوم ایستادگی و جان خود را نیز در این راه تقدیم کرد؛ اما اجازه نداد این نقشه شوم استکبار و تکفیر در منطقه و ایران اسلامی اجرایی شود./9314/

 

هادی رحیمی
ارسال نظرات